بهترین روش جراحی بینی گوشتی
نوشته شده توسط : بارمان

بینی افرادی که نیاز به عمل زیبایی بینی دارند، به انواع مختلفی تقسیم می شود. انواع مختلف بینی بر اساس فرم و بافت بینی به دو دسته کلی تقسیم شده اند. این دو دسته که توسط جراحان زیبایی بینی تعریف شده است بینی گوشتی و استخوانی هستند. تفاوت این دو دسته در فرم بینی و بافت آن است و جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی با یکدیگر تفاوت هایی در روش انجام جراحی دارند.

ویژگی بینی های گوشتی و استخوانی چیست؟

بینی گوشتی

بینی گوشتی پرتکرار ترین عارضه ای است که بین افرادی که قصد عمل بینی دارند دیده می شود. ویژگی مشترک بینی های گوشتی، پوست ضخیم و چربی است که روی بینی را پوشانده است. چربی بینی به علت وجود غدد چربی متعدد و فعال است که به طور مداوم از خود چربی ترشح می کنند. در جراحی بینی گوشتی گاهی لازم می شود که بخشی از این غدد چربی برداشته شوند. ویژگی دیگر بینی های گوشتی بزرگی پره های بینی و نوک بینی نسبت به کل بینی و بافت ضعیف غضروفی است.

بینی استخوانی

بینی استخوانی بر خلاف بینی گوشتی پوستی نازک دارد و غدد چربی زیر پوست کمتر فعال هستند. مشکل رایج بینی استخوانی داشتن قوز روی پل بینی یا انحراف تیغه بینی است. به طور معمول در بینی های استخوانی تناسب لازم بین پره های بینی و نوک بینی با کل بینی وجود دارد و این نواحی نیازی به تغییر ندارند.

 

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به چه روشی انجام می شود؟

روش های جراحی بینی همیشه یکسان نبوده اند و مداوم در حال تغییر و به روز شدن هستند. اگر بخواهیم روش های جراحی بینی را بر اساس تکنیک به کار رفته دسته بندی کنیم، دو دسته ی باز و بسته برای روش های جراحی بینی وجود دارد. در روش باز، با ایجاد برشی در زیر ناحیه نوک بینی، پوست بینی به کلی برداشته می شود و جراح به بافت بینی و زیر پوست دسترسی پیدا می کند. در روش بسته اما بر خلاف روش باز پوست بینی دست نمی خورد و تمام تغییرات از داخل بینی و با ایجاد برش های کوچک انجام می شود. به طور واضح روش بسته آزادی عمل کمتری به جراح می دهد و برای عمل هایی که نیاز به تغییرات گسترده دارد مناسب نیست.

جراحی بینی گوشتی شکلی پیچیده و دشوار از جراحی بینی است. همانطور که گفته شد گاهی اوقات نیز نیاز است که جراح روی پوست بینی تغییراتی را اعمال کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که جراحی بینی گوشتی با استفاده از تکنیک بسته امکان پذیر نیست و روش باز بهترین راه برای جراحی بینی گوشتی است.

روش جراحی بینی گوشتی

متدهای جراحی همیشه در حال ارتقا و بهبود بوده اند. جراحی بینی گوشتی از مواردی بوده که روش انجام آن مورد تردید بوده است. در حال حاضر روش پذیرفته شده ی جراحی بینی گوشتی به این صورت است که با انجام برش های لازم برای جراحی باز پوست بینی برداشته می شود. سپس بخش هایی که نیاز به کوچک شدن دارند با تراش دهی یا بخیه زدن بافت ها کوچک می شوند. سپس بخش های ضعیف غضروف بینی با پیوند زدن تکه های غضروفی که از دیگر بخش های بدن برداشته شده اند تقویت می شود. به این صورت دیگر بینی گوشتی بعد از جراحی دفرمه نمی شود و حالت خود را حفظ می کند.

با وجود اینکه روش های جراحی همواره در حال تغییر بهتر شدن هستند و ممکن است در آینده روش های بهتری برای جراحی بینی ابداع شود، اما در حال حاضر روش های موجود قابل اعتماد هستند و در صورتی که توسط فرد متخصص اجرا شوند می توان اطمینان داشت که نتیجه ی عمل رضایت بخش خواهد بود.





:: برچسب‌ها: جراحی بینی گوشتی , جراحی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: