علت تورم بعد از عمل بینی چیست؟
نوشته شده توسط : بارمان

تورم بعد از عمل بینی یکی از عوارض عمل بینی است که برای همه افرادی که این جراحی را انجام می دهند اتفاق می افتد. خیلی از افراد اشتیاق زیادی برای دیدن فرم نهایی دارند و توقع دارند فوراً بعد از جراحی فرم اصلی بینی را ببینند، این اشتیاق قابل درک می‌باشد اما بعد از عمل بینی، مدت زمانی طول می‌کشد تا ورم بینی فروکش کند و در این دوره بهتر است شکیبایی پیشه کنید و به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید. 

میزان تورم بینی از فرد به فرد دیگر متفاوت می‌باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما بهتر است تشخیص دهید که ورم بینی شما از چه نوع است تا مطابق آن روند درمان را شروع کنید.

برای افراد مهم است که چه مدت طول می‌کشد تا ورم بینی برطرف شود و در این مدت چکار باید کرد. اغلب جراحی‌ها نتایج خود را بعد از سه ماه نشان می‌دهند در حالی این شرایط برای بینی‌های گوشتی متفاوت می‌باشد و ممکن است بعد از شش ماه تورم اولیه برطرف گردد.

ورم بینی بعد از عمل بینی

علت ورم بینی بعد از عمل بینی چیست؟

حین جراحی، پوست بینی از روی استخوان برداشته شده تا  جراح بتواند به استخوان و بافت غضروفی داشته باشد. بعد از اتمام جراحی، دوباره پوست به روی استخوان بازگردانده می‌شود بنابراین یک فضای خالی بین پوست و استخوان به وجود می‌آید. در این فضای خالی بافت مایعات تجمع می‌کنند که موجب تورم بینی می‌گردد که بعد از گذشت یک سال این ورم برطرف می‌شود. البته زخم‌های ناشی از برش‌های جراحی نیز در اثر جوش خوردن، به تورم بیشتر بینی کمک می‌کنند. 

علت ورم بینی بعد از عمل بینی

چسب زدن و ماساژ بینی از جمله کارهایی است که نه تنها به فرم دهی بینی کمک می‌کند بلکه جنبه درمانی نیز دارد و در کاهش تورم بعد از عمل بینی نقش بسزایی دارد. توجه داشته باشید که این اقدامات باید تحت نظر و آموزش پزشک انجام شود نه اینکه خودسرانه خودمان هر طور دلمان می‌خواهد یا به گفته اطرافیان، این روند را مختل کنیم. چه بسا این اقدامات خودسرانه عواقب ناخوشایند و گاهاً جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

درمان ورم بینی بعد از جراحی بینی

چه عواملی در ورم بینی تأثیر دارند؟

به جز نحوه جراحی بینی، عوامل دیگری در میزان ورم بینی موثر هستند. این عوامل شامل موارد زیر می‌باشند:

نوع بینی

بینی استخوانی کمتر دچار ورم می‌شود و زودتر هم بهبود می‌یابد. در حالی بینی گوشتی، به دلیل ضخیم بودن پوست و لایه چربی زیر پوستی، تورم شدیدتری دارد که برای رفع آن باید زمان بیشتری صبر کرد. اقدامات بعد از عمل بینی مانند چسب زدن و ماساژ دادن برای هر کدام از انواع بینی استخوانی و گوشتی متفاوت می‌باشد.

علت ورم کردن بینی بعد از جراحی بینی

مهارت جراح

فرقی ندارد که عمل بینی به روش باز یا بسته صورت گیرد، اگر هر کدام به درستی انجام نشود ممکن است تورم بیشتر شود.

درمان ورم بینی بعد از عمل بینی

میزان تغییرات بینی

هر چقدر تغییرات بیشتری بر بافت غضروفی و استخوانی بینی وارد شود، تورم شدیدتر خواهد بود. شکستگی عمیق و زیاد، جوش خوردگی‌های عمیق‌تری دارد که این عامل در تورم نقش پررنگی دارد. 

کاهش ورم بینی

بهترین کسی که می تواند در کاهش ورم بینی به شما کمک کند پزشک شما است زیرا بهتر از هر کسی درباره بینی شما و علت ورم آن می داند و با توصیه های او می توان از ورم بینی و دیگر عوارض عمل بینی رهایی یافت.

 

 





:: برچسب‌ها: عمل بینی , جراحی بینی , عوارض عمل بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: