مقایسه قفل کارتی و قفل رمزی !
نوشته شده توسط : بارمان

 

دنیای هوشمند و الکترونیک روز به روز پیشرفته تر می شود  و در حال حاضر به جایی رسیده ایم که از روش های بیومتریک برای سیستم های امنیتی روز استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، چرخه قفل دیجیتال این گونه است که ابتدا به دست افراد ثروتمند و غنی می رسد؛ سپس زمانی که سیستم جدیدی از قفل ها به وجود  آمد، سیستم امنیتی قدیمی تر به دست افراد معمولی می رسد. برای مثال قفل کارتی و حتی قفل رمزی تا سالیان قبل فقط توسط مراکز امنیتی مهم مانند بانک ها، موزه ها و… استفاده می شد، اما در حال حاضر توسط شرکت های اداری عادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و دیگر آن امنیت رمزی سابق را ندارد.  

قبل از آنکه به بررسی این دو مدل از قفل یعنی قفل رمزی  و قفل کارتی بپردازیم، باید به شما اعلام کنیم که منظور ما از قفل رمزی آن دسته از قفل هایی است که به روش جدید و امروزه باز می گردند و تکنولوژی روز را دارا است.

با ما و این مقایسه جالب همراه باشید.

قفل کارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل کارتی

همان طور که واضح است، قفل های کارتی سیستم تقریبا قدیمی از قفل های الکترونیکی موجود در بازار می باشد که به وسیله کارت های RFID  باز می گردند. RFID مخفف Radio Frequency identification  می باشد که تکنولوژی است که با قرار دادن یک تراشه در کارت و یک سنسور تشخیص آن تراشه کار می کند. این سیستم مزایا و معایبی را همراه خود داراست که به آن می پردازیم.

 

مزایای قفل کارتی

1.دیگر از شر کلیدهای حجیم خلاص خواهید شد. کلید شما کارت شماست و همیشه همراه شماست.

2. قفل های کارتی معمولا تا 100 کارت را پشتیبانی می کنند که استفاده از آن را برای مراکز اداری فراهم می سازد.

3. قیمت مناسب آن تقریبا خرید آن را برای هر کسی مقدر می سازد ( بنا بر بودجه شخص است.)

 

معایب قفل کارتی

  1. تقریبا همانند قفل های مکانیکی، ساختن کارت RFID نه به سادگی قفل مکانیکی ، ولی امکان پذیر و راحت است و به نوعی باز کردن آن نیز راحت است.

 

قفل رمزی چیست و چه کاربردی دارد؟

سابقه قفل رمزی به سالیان بسیار قبل بر می گردد.زمانی که رمز توسط تیم تحقیق و توسعه یک شرکت سازنده قفل، برای تبدیل شدن به جدیدترین سیستم امنیتی روز مورد استفاده قرار می گیرد. 

البته امروزه قفل رمزی تفاوت بسیاری با قفل رمزی زمانهای قبل دارد. به دلیل اینکه در گذشته قفل رمزی توسط اهرم های مکانیکی و میل بادامک باز می گردید؛ ولی امروز از جدیدترین سیستم های روز مانند مدار الکترونیکی، پنل لمسی و…. استفاده می شود. 

 

قفل رمزی چیست و چه مزایایی دارد؟

قفل رمزی سامسونگ

همان طور که واضح است، قفل رمزی به قفلی گفته می شود که به وسیله رمز باز می گردد. در گذشته، سیستم امنیتی این گونه از قفل ها به این صورت بود که هنگامی که شما رمزی را تنظیم می کردید، همزمان با آن حالت میل بادامک و قطعات درون آن تغییر می کرد و زمانی که شما رمز را وارد می کردید، حالت میل بادامک به حالت تنظیم شده برای باز کردن درب  تبدیل می شد و رمز باز می شد.

اما امروزه و به لطف پیشرفت تکنولوژی، قفل رمزی دیجیتال به وسیله مدارهای الکترونیکی و حافظه داخلی باز می گردند. به این گونه رمز در سیستم امنیتی و حافظه قفل ذخیره می شود و هر گاه که شما رمزی را وارد میکنید، با آن رمز ذخیره شده در حافظه داخلی چک می شود و در صورت تطابق درب باز می گردد.

از مزایای قفل رمزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیگر هیچ نیازی به حمل دسته کلیدهای حجیم نخواهید داشت و کلید شما، درون ذهن شماست.

  • دیگر نگران گم کردن کلید و یا فراموشی و یا حتی جا گذاشتن آن در منزل یا اداره نباشید.

  • با نصب قفل رمزی بر روی درب منزلتان، خاص بودن را به درب منزل خود اضافه کنید.

  • دسته ای از قفل های رمزی، قابلیت اتصال به خانه هوشمند را نیز دارند. به این گونه که قابلیت متصل شدن به وسایل هوشمند دیگر منزل را دارند.








:: برچسب‌ها: قفل کارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: