قفل الکترونیکی چیست و چه کاربردی دارد?
نوشته شده توسط : بارمان

قفل الکترونیکی درب  یا عبارت دیگر قفل برقی  روشی جدید برای ایمن سازی فضای داخلی یا  راهی برای جایگزین کلید ها یا اضافه کردن قابلیت های اضافی مثل باز کردن قفل از راه دور و غیره است .  ارائه دهندگان تجهیزات امنیتی علاوه بر قفل های الکترونیکی درب برای اتومبیل ها نیز قفل الکترونیکی تولید میکنند. در واقع قفل الکترونیکی، مسیری بسوی هوشمندسازی منازل و محل کار ماست  

قفل الکترونیکی  انواع مختلفی دارد که هریک، کاربردهای متفاوتی در مکانهای مختلف دارد و متناسب با هر سلیقه ای، دارای تنوع است.

انواع قفل الکترونیکی  شامل قفل اثر انگشت، قفل رمز، قفل کارت، قفل مچ بند، قفل تشخیص چهره، قفل تگ خودرو، قفل موبایل از راه دور، قفل با تگ دسته کلید و قفل آنلاین می باشد.

 نحوه کار قفل الکترونیکی

زمانی که قفل بر روی درب بسته شود به چند روش مختلف می تواند هویت شخص تایید گردد و قفل باز شود.

قفل الکترونیکی با استفاده از جریان الکتریکی عمل میکند و حتی به سیستم کنترل دسترسی هم متصل میشود

در هنگام استفاده از قفلهای آنلاین، می توان به وسیله تعریف کردن اثر انگشت یا چهره یا کارت برای افراد دسترسی داد و به این ترتیب قفل باز شود از تشخیص چهره، معمولا برای بازگشایی قفلهای الکترونیکی درب بانکها، مراکز امنیتی، سازمان های مهم استفاده می شود که نیاز به افزایش میزان سطح امنیت خود دارند.

قفل های الکترونیکی در میان مردم به نام قفل برقی، قفل هوشمند، قفل هتلی، قفل ضد سرقت، قفل کارتی، قفل اثر انگشتی، قفل تشخیص چهره و قفل باشگاهی و استخری معروف هستند

امروزه قفل کردن درب خانه یا فراموش کردن کلید ذهن شما را درگیر نخواهد کرد زیرا به لطف انواع قفل های الکترونیکی موجود در بازار این مشکلات  تقریبا حل شده اند

نکته خوب و مهم این است که معمولا قفل های الکترونیکی با دستگیره های دیجیتال مناسب به فروش میرسند و روی انواع درب های چوبی و فلزی و حتی درب ضد سرقت هم نصب میشوند و ظاهری زیبا دارند.

مزایا و معایب قفل الکترونیکی:

مزایا:

  1. به کلید نیاز ندارید

  2. غیر قابل نفوذ یا شکسته شدن درب

  3. تعمیر و نگهداری ارزان

معایب:

بعضی از قفل های الکترونیکی چندین سال فقط با باتری کار میکنند اما بعضی قفل های دیگر با برق مستقیم کار میکنند و اگر برق قطع شود قفل نیز از کار میافتد.

اگر رمزی که برای ورود و خروج انتخاب کرده اید را فراموش کنید باید صبر کنید تا یک متخصص به کمک شما بیاید و اصلا نمی توانید وارد شوید پس سعی بیهوده نکنید.

بعضی اوقات فرد مجبور میشود رمز ورود خود را به همسایگان دهد ولی باید دقت کنید که فقط رمز را به کسی دهید که به آن اطمینان دارید و بعد از رسیدن به منزل سریعا رمز قبلی را از حافظه پاک کنید و رمز جدید ایجاد کنید.

قفلهای الکترونیک در واقع نسل امروزی و پیشرفته قفلهای مکانیکی می‌باشند که با اهداف ورود و خروج آسان ، افزایش امنیت و زیبایی بر روی انواع درب‌های ضد سرقت و معمولی نصب می‌گردند.

 

 قفل الکترونیکی در واقع نسل امروزی و پیشرفته قفلهای مکانیکی می‌باشند که با اهداف ورود و خروج آسان ، افزایش امنیت و زیبایی بر روی انواع درب‌های ضد سرقت و معمولی نصب می‌گردند. به بیان دیگر ، قفل الکترونیک یا قفل دیجیتال که همان دستگیره الکترونیک یا دستگیره دیجیتال است بر پایه یکی از مکانیزم‌های شناسایی رمز، کارت های مغناطیسی RFID، بلوتوث ، اثرانگشت و یا تشخیص چهره جهت باز و بسته کردن درب منازل، هتل ها، ادارات و مجتمع های مسکونی قابل نصب می باشد.





:: برچسب‌ها: قفل الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: