آیا خرید قفل الکترونیکی امنیت شما را تضمین می کند؟
نوشته شده توسط : بارمان

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که دسته جدیدی از قفل ها به نام قفل  الکترونیکی (قفل هوشمند) وارد بازار شود. برخلاف قبل که شرکت های سنتی اقدام به تولید قفل می کردند، قفل های دیجیتال توسط برندهای نام داری مانند سامسونگ، یال، هایوان و …. تولید و به بازار فروش عرضه می شود.

آیا قفل های مکانیکی و حمل دسته کلید و دردسرهای گم کردن کلید مکانیکی شما را کلافه کرده است؟ آیا دنبال یک قفل به روز و مبتنی بر سیستم های امنیتی جدید هستید؟ پس با ما همراه باشید. در این مقاله ما به بررسی قفل های الکترونیکی و مزایا و معایب آن می پردازیم و در ادامه به بررسی امنیت این دسته از قفل های جدید می پردازیم.

 

قفل الکترونیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل الکترونیکی در حقیقت دسته ای از قفل هوشمند می باشد که بر روی درب نصب می شود. این نوع قفل به جای استفاده از حالت مکانیکی، از مدارهای الکترونیکی تشکیل شده است که وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. در حقیقت اجزای تشکیل دهنده یک قفل الکترونیکی، شامل مدار الکترونیکی، زبانه قفل، پنل مانیتور و در بعضی موارد دستگیره می باشد. قفل الکترونیکی  با استفاده از روش هایی مانند اثر انگشت، کارت RFID، رمز و… به احراز هویت کاربر می پردازد و در صورت تطابق هویت با آنچه که برای سیستم عامل قفل تعریف شده است، درب باز می گردد.

قفل الکترونیکی یال

مزایای قفل الکترونیکی

  1. دیگر هیچ نیازی به حمل دسته کلید های حجیم و سنگین نخواهید داشت و برای شما باز کردن درب منزل همانند باز کردن قفل تلفن همراه می شود. تجربه ای شیرین و دل انگیز که مطمئنا برای شما لذت بخش و دل انگیز و همراه با راحتی و آسایش است.

  2. دیگر هیچ وقت نگران پشت درب منزل و جا گذاشتن دسته کلید در محل کار، منزل و یا هر محیط دیگری نخواهید بود.

  3. نحوه طراحی و ظاهر یک قفل الکترونیکی به گونه ای است که نسبت به قفل های مکانیکی، جذاب تر است و نمای خاص و زیباتری را به درب منزل شما می دهد.

  4. هنگامی که شما از قفل های مکانیکی استفاده می کنید، تنها و تنها یک روش برای باز کردن درب دارید و آن هم کلید است؛ اما هنگام استفاده از قفل الکترونیکی، روش های متعددی روبروی شماست که علاوه بر امنیت بسیار بیشتر، شما می توانید بنابر سلیقه خود از یک روش یا چندین روش استفاده کنید.

  5. استفاده از قفل کودک در سیستم امنیتی قفل باعث شده است که شما با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی بابت حضور فرزند در منزل، از منزل خارج شوید و به کارهای روزانه خود برسید.

نمونه ای از قفل الکترونیکی

آیا قفل  الکترونیکی امنیت ما را فراهم می کنند؟

همان طور که در بالا نیز گفته شد، در قفل الکترونیکی،  با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز مانند اثر انگشت، رمز و.. سعی بر این شده است که امنیت شما تا حد امکان بالا برود. در برخی از مدل های قفل هوشمند، شما مشاهده خواهید کرد که حتی این روش های نوین نیز با یکدیگر ترکیب گردیده اند. سیستم امنیتی دوبل یکی از این نوع سیستم هاست که در آن برای باز کردن درب، وارد کردن اثر انگشت و رمز هر دو لازم و ضروری است. پس با استفاده از قفل دیجیتال، شما به هیچ وجه هیچ نگرانی بابت امنیت منزل خود نداشته باشید.

 

حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 





:: برچسب‌ها: قفل الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: