خصوصیات و ویژگی های مهم مشاوره حقوقی
نوشته شده توسط : بارمان

همیشه ممکن است برای هر کسی مشکلاتی پیش بیاید که برای حل آن به دادگاه و مراجع قضایی رجوع کنند. اما از آنجا که اطلاعاتی در زمینه مسائل حقوقی ندارند، با مشکلات جدی مواجه شود. در این مواقع مشورت کردن با یک مشاوره حقوقی که در این زمینه تخصص داشته باشد و با تمامی ماده ها و تبصره ها آشنایی کامل داشته باشد می تواند به راحتی مشکلات را حل کند. پس استفاده از تخصص و تجربیات مشاوره حقوقی بسیار مهم و کاربردی است. 

در این مقاله قصد داریم درباره خدمات و وظایف مشاوره حقوقی صحبت کنیم. چنانچه اطلاعاتی در این زمینه ندارید با ما همراه باشید.

خصوصیات کسی که مشاوره حقوقی می دهد

معمولا کسی که مشاوره حقوقی می دهد یک وکیل یا قاضی است. یک وکیل یا مشاور حقوقی باید در تمام حوزه های قانون کیفری، قضایی و خانواده اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشد، توانایی تصمیم گیری سریع و قاطع را داشته باشد، توانایی متقاعد کردن دیگران را داشته باشد، قدرت تحلیل بالا، امانت داری، صداقت، درستکاری و ویژگی های اخلاقی دیگر را داشته باشد.

مشاوره حقوقی

مزایای مشاوره حقوقی آنلاین

با پیشرفت تکنولوژی هم افراد عادی و هم وکلا باید خودشان را با علوم نوین تطبیق بدهند، به همین خاطر مشاوره حقوقی را به صورت تلفنی یا با نرم افزارهای تحت وب به صورت آنلاین انجام می دهند. این شیوه اخیرا بسیار محبوب شده است چون دیگر نیازی به مکان فیزیکی مثل دفتر وکیل یا موسسه حقوقی نیست و رفت و آمدها و هزینه ها بسیار کاهش میابد.

مشاوره حقوقی آنلاین به این شکل است که تمام نکات و موارد لازم در پرونده به صورت آنلاین یا تلفنی به موکل گفته می شود و اگر نیاز به مدارک بیشتر یا قراردادهای اضافی بود، وکیل آنلاین از موکل می خواهد تا عکس مدارک را برایش بفرستد. 

وظایف مشاوره حقوقی

وظایف مشاوره حقوقی

  • مشاوره حقوقی در زمینه دعاوی

بعضی اوقات اشخاص علیه هم شکایات دعاوی دارند. کسی که طرح کننده دعواست و کسی که بر علیه او دادخواست داده شده است قطعا از قوانین قضایی با خبر نیستند. به جای اینکه از یک وکیل دادگستری برای حل مشکل بهره ببرید می توانید به یک مشاوره حقوقی مراجعه کنید. 

  • آنالیز و تهیه قراردادها

یکی از رایج ترین مواردی که افراد درباره آن مشاوره حقوقی می گیرند، تنظیم قراردادهاست. اگر قراردادی در پیش دارید می توانید از یک مشاوره حقوقی کمک بگیرید تا بررسی های لازم را انجام دهد. گاهی وقتا مشاوران حقوقی پیش نویس های قراردادی را تنظیم می کنند و حتی بعضی از شرکت ها قراردادها فقط با امضای مشاوره حقوقی به توافق نهایی می رسد. 

  • امور پژوهشی 

وقتی مشاوره حقوقی برای یک شرکت خاصی کار کند باید امور مربوط به آن شرکت را هم تحت نظر داشته باشد و مشکلات آن را حل کند. البته ممکن است دیگر به این مورد مشاور حقوقی نگوییم. اگر شرکتی یک وکیل را به عنوان مشاور حقوقی استخدام کند و او تمام مسائل قانونی شرکت را زیر نظر داشته باشد، درواقع وکیل شرکت به حساب می آید.

مشاوره حقوقی آنلاین

 کلام آخر

موسسه حقوقی شهرداد به خوبی خودش را با فناوری تطبیق داده و اپلیکیشنی را طراحی کرده که شما پاسخ تمام سوالات حقوقی خود را می توانید از آن دریافت کنید. اپلیکیشن حقوقی شهرداد تمامی قوانین و مقررات کشور را از گذشته تا کنون جمع آوری کرده و به صورت رایگان در دسترس عموم مردم قرار داده. برای کسب اطلاعات بیشتر به شهرداد مراجعه نمایید.

 





:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: