نوشته شده توسط : بارمان

شما با توجه به مکانی که نیاز دارید می‌توانید از ایزوگام استفاده کنید به عنوان مثال ایزوگام تک لایه، دو لایه، دارای فویل و یا بدون فویل و همچنین انواع ایزوگام زمستانی و حتی تابستانی قیمت‌های مختلفی دارند که بسته به نیاز‌های شما ممکن است مناسب باشند و یا نباشند.

همینطور به غیر از نوع ایزوگام ، محل نصب آن نیز بر روی قیمت ایزوگام تاثیر دارد. نصب ایزوگام روی سطوح مسطح بام و  یا سرویس‌های بهداشتی و حمام با متراژهای محدود، قیمت متفاوتی دارند.

البته که این نکته را هم در نظر داشته باشید که مقدار مصرفی ایزوگام  دقیقا برابر با سطوح مورد پوششتان نیست. چرا؟ چون اگر دقت داشته باشید۲۰ درصد از ایزوگام برای پوشاندن لایه‌های کناری دیواره‌ها مصرف خواهد شد.

بنابراین برای تعیین بودجتان و فهمیدن قیمت ایزوگام متراژ سطح را ضرب در ۱.۲ کنید و عدد نهایی را بدست بیاورید.

قیمت ایزوگام

عوامل موثر در قیمت ایزوگام

  • نوع ایزوگام

  • داشتن ضمانت نامه کتبی و همینطور بیمه نامه معتبر برای شرکت‌ها

  • آب و هوای منطقه زندگی

  • مکانی که ایزوگام در آن قرار می‌گیرد

انواع ایزوگام

ایزوگام‌ها براساس ماده تشکیل دهنده، لایه‌های به کار رفته و روکش آلومینیومی به 6 دسته تقسیم می‌شوند که آن‌ها با توجه به مکانی که می‌خواید ایزوگام کنید فرق می‌کند.

1. ایزوگام تک لایه

 از یک لایه تیشو پلی استر که قیر اندود شده است تولید می‌شود.

بیشتر برای سطوح ناصاف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال برای گوشه‌های دیوار یا محل‌هایی که دارای پستی و بلندی دارند.

در نتیجه می‌توان گفت که ایزوگام تک لایه دارای استحکام کمتر ولی انعطاف بیشتر است.

در مکان‌های مرطوب می‌توان از ۲ لایه از ایزوگام تک لایه روی هم جهت ایجاد مقاومت نصب کرد.

قیمت ایزوگام تک لایه نسبت به دو لایه کمتر است.

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در محل‌هایی که رطوبت کمتری دارد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2. ایزوگام دو لایه

مواد تشکیل دهنده‌ی ایزوگام دولایه شامل یک لایه پلی‌استر، یک لایه تیشو اضافه، جهت استحکام بیشتر و لایه‌های قیر و فویل می‌باشد.

ایزوگام دولایه را بیشتر در پشت بام‌ها و دیوار بیرونی و محل‌هایی که رطوبت آن زیادتر است استفاده می‌شود.

از لحاظ قیمتی نسبت به ایزوگام تک لایه بیشتر است.

ضخامت آن بیشتر است و برای نصب در گوشه‌ها و یا محل‌هایی که پستی و بلندی دارند، چندان مناسب نیست.

3. ایزوگام پلیمری

۶۰ یا ۷۰ درصد از این مدل ایزوگام از قیر درست شده است.

یک مزیت ایزوگام پلیمری این است که ایزوگام در رده عایق های رطوبتی نوع A قرار دارد و براساس استاندارد ملی کشور ساخته می شود.

ایزوگام پلیمری انعطاف پذیری زیادی دارد یعنی تا حدود منفی 5 درجه در فصل سرما انعطاف دارد. البته انعطاف پذیری این عایق در فصل گرما تا حدود 100 درجه سانتی گراد است

. ایزوگام پلیمری سال های زیادی (برابر با 15 سال) پس از نصب قابلیت ماندگاری دارد

4.ایزوگام دمیده

کاربرد این ایزوگام در ساخت ورق‌های پوشش بام، باتری‌های اتومبیل است.

همانطور که از نام  ایزوگام دمیده مشخص است، از قیر دمیده ساخته شده است. ایزوگام دمیده شده، با دمیدن هوا داخل مازوت یا نفت کوره تشکیل می‌شود. ایزوگام دمیده در مقایسه با ایزوگام  پلیمری عمر و کیفیت کمتری دارد که به عواملی بسیاری در مواد سازنده آنها از جمله قیر بسته است.

5. ایزوگام با روکش آلومینیومی

این مدل ایزوگام بهترین مدل ایزوگام برای پشت‌بام خانه‌‌هاست. زیرا این نوع ایزوگام بهترین انتخاب برای سقف‌های تخت و همچنین سقف شیبدار می‌باشد زیرا استحکام بیشتری است و دوام بالایی دارد.

بهترین نوع ایزوگام برای پشت بام است.

6. ایزوگام بدون روکش آلومینیومی

این مدل ایزوگام یک مدل عایق رطوبتی هست و همانطور که از نام آن پیداست بدون پوشش آلومینیومی است و کاربرد آن برای عایق کاری سرویس‌های بهداشتی، پی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

داشتن ضمانت نامه کتبی و همینطور بیمه نامه معتبر برای شرکت‌ها

وجود ضمانت نامه امر بسیار مهمی می‌باشد. اگر شرکت پخش کننده ایزوگام، دارای ضمانت نامه کتبی باشد نشان دهنده‌ی این موضوع است که دارای خدمات پس از فروش می‌باشد. خدمات پس از فروش با قیمت ایزوگام رابطه مستقیمی دارد که باعث بالا رفتن قیمت ایزوگام می‌شود. 

آب و هوای منطقه زندگی

قطعا آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بر روی میزان هزینه‌ ایزوگام تاثیر دارد. زیرا هرچه در مناطق مرطوب که در آن بارش برف و باران زیاد باشد، باید سقف منازل و آپارتمان‌ها ایزوگام با کیفیت‌تری داشته باشید.

مکانی که ایزوگام در آن قرار می‌گیرد

اگر می‌خواهید در قسمت‌های پایه و پی ساختمان از ایزوگام استفاده کنید. لازم نیست که ایزوگامی که تهیه می‌کنید دارای ویژگی‌های خاصی باشد و از ایزوگام ساده نیز می‌توان استفاده کرد. ولی برای مکان‌هایی که احتمال بارش باران و برف در آن بیشتر باشد باید از ایزوگام‌هایی استفاده کنید که کیفیت بالاتری دارند.

کلام آخر

خیلی ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید ما در اینجا به صورت کلی با عوامل موثر در قیمت ایزوگام و انواع آن آشنا شدیم. برای اینکه به صورت دقیق از وضعیت قیمت ایزوگام در بازار مطلع شوید، لینک ایزوگام ایران (https://izogamiran.com) کلیک کنید و وارد سایت شوید.



:: برچسب‌ها: قیمت ایزوگام , ایزوگام ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

بشر همیشه به دنبال پیدا کردن روشی برای زندگی راحت‌تر است؛ کرکره‌ها هم از این قاعده جدا نبودند! کرکره‌ها درب‌هایی هستند که به صورت رول باز و بسته می‌شوند. در دهه‌های اخیر این کرکره‌ها دستی بودند و برای باز و بسته کردن آن‌ها نیاز به نیروی انسانی بود. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، کرکره‌های برقی روانه بازار شد و تحول عظیمی در صنعت درب‌های اتوماتیک بوجود آمد. در ادامه قیمت کرکره‌ برقی و مزایای استفاده از آن را بررسی می‌کنیم.

کرکره برقی در کجا کاربرد دارد؟

به طور کلی هرجایی که نیاز داشته باشید فضای بیرون را از فضای داخلی ملک خود جدا کنید، کرکره برقی نصب می‌شود. عمده‌تربن آن، درب ورود و خروج پارکینگ، پنجره ها، درب مغازه‌ها و انبارها‌ و ... می‌باشد.

 چرا باید از کرکره‌ برقی استفاده کنیم؟

روزی چند بار درب پارکینگ را باز و بسته می‌کنید؟ هربار باید از ماشین پیاده شوید درب را باز کنید، ببندید. بسیاری از سرقت‌های ماشین یا لوازم داخل ماشین در همین هنگام اتفاق می‌افتد. پس با نصب کرکره برقی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، امنیت اموال خود را نیز تضمین می‌کنید.

درب اتوماتیک ظاهری ساده و زیبا دارد، فضای خیلی کمی اشغال می‌کند و نصب آن تنها چند ساعت زمان می‌برد. اما مهم‌ترین ویژگی کرکره برقی کم هزینه بودن آن است. عوامل مختلفی در تعیین قیمت کرکره برقی تاثیر دارد که در ادامه‌ی مطلب به آن اشاره می‌کنیم.

قیمت کرکره برقی بر چه اساسی تعیین می شود؟

متراژی که قرار است برای آن کرکره برقی نصب شود، قطعات به کار رفته در ساخت و همچنین موتور درب اتوماتیک از عوامل تاثیر گذار در قیمت کرکره برقی هستند.

انواع موتور کرکره برقی 

موتور کرکره برقی دو نوع می‌باشد: توبولار و ساید

توبولار از پر فروش‌ترین موتورهای درب اتوماتیک است و برای کرکره برقی‌هایی که تردد زیادی ندارند مناسب است. قیمت کمتری نسبت به موتورهای ساید دارد و فضای کمی را اشغال می‌کند. خوب است بدانید توبولار سیستم برق اضطراری ندارد، طول عمر بالایی دارد اما در صورت خرابی قابل تعمیر نیست، امکان سقوط و آسیب جدی دارد.

ساید از پرقدرت‌ترین موتورهای درب اتوماتیک است و برای کرکره‌هایی با وزن بالا، در مکان‌های پر تردد  مثل سوله، مغازه، پارکینگ کاربرد دارد. ساید صدای بسیار کمی دارد و از سیستم برق اضطراری پشتیبانی می‌کند؛ قابل تعمیر است و در صورت خرابی از لحاظ سقوط و آسیب های فنی دیگر، امنیت بیشتری نسبت به توبولار دارد.

انواع تیغه کرکره برقی

  • آلومینیومی

  • پلی‌کربنات

  • گالوانیزه

  • فولادی

هرکدام از این تیغه‌ها که در ساخت درب اتوماتیک استفاده شود، در قیمت کرکره برقی تاثیر میگذارد. در ادامه نوع و تاثیر این تیغه ها را در قیمت کرکره برقی بررسی می‌کنیم.

تیغه آلومینیومی سبک و ضدخش است و در کرکره‌هایی که پر تردد هستند استفاده می‌شود. طول عمر بالایی دارند، نسبت به کیفیت‌شان مقرون به صرفه هستند و به خاطر ضد‌زنگ بودن‌، در مناطق شرجی پراستفاده هستند.

پلی‌کربنات به علت مقاومت بالا، ضدخش و ضدآتش بودن، استفاده امنیتی دارد؛ در کرکره‌های پنجره‌ای نیز به کار می‌رود. تیغه پلی‌کربنات در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به بازار عرضه شده و با توجه به کیفیت آن، قیمت بیشتری نسبت به تیغه‌های دیگر دارد.

گالوانیزه نسبت به آلومینیوم وزن بیشتری دارد و مقاوم‌تر است. بیشترین کاربرد گالوانیزه ساختمان های مسکونی می‌باشد. تیغه فولادی مانند تیغه گالوانیزه است با این تفاوت که تک جداره می‌باشد و ضخامت و استحکام بیشتری دارد.

قیمت کرکره برقی با توجه به جنس و نوع قطعات به کار رفته در ساخت‌ش، متفاوت می‌باشد که در این مقاله چند مورد را باهم بررسی کردیم. برای اطلاعات بیشتر به سایت matinhooshmand.com مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: قیمت کرکره برقی , کرکره برقی , متین هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از کلینیک‌های زیبایی در تهران شروع به کار کرده‌اند. با وجود پراکندگی این کلینیکها در سطح‌ شهر، واضح است که بهترین‌ها تنها در مناطق خاصی حاضر شده و به ارائه خدمات می‌پردازند. به این ترتیب می‌توان ادعا کرد که مثلا بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران احتمالا جزو بهترین کلینیکهای کلانشهر است.

در این کلینیک‌ها خدمات زیبایی جراحی و سطح بالا و نیز اعمال درمانی و ترمیمی غیر تهاجمی مانند لیزر، مزوتراپی و هایفوتراپی، کاشت مو قسطی و غیره انجام می‌پذیرد. از مهمترین خدماتی که در کلینیک‌ها انجام می‌پذیرد، باید به کاشت مو اشاره کرد.

کاشت مو از جمله تکنیک های جراحی زیبایی است که در رفع طاسی سر و مشکلات ظاهری آن کاربرد دارد. در این روش تک تک ریشههای مو از بانک مو به محل طاسی منتقل می شوند. در ادامه با بررسی هزینه کاشت مو قسطی و معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران با ما همراه باشید.

کلینیک کاشت مو در غرب تهران

ویژگی های بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران

اما چگونه باید بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران را بازشناخت. باید گفت که برای این امر، معیارهای مشخصی وجود دارد. با دقت در این معیارهای می‌تونید از حصول بهترین نتیجه اطمینان حاصل کنید.

مجوزهای معتبر کلینیک 

مسلما بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران دارای مجوزهای لازم بهداشتی و درمانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک است. یک کلینیک درجه یک و با صلاحیت همیشه از قانون پیروی کرده و اقدامات خود را زیر نظر مراجع ذی‌صلاح به پیش می‌رود.بنابراین پیش از انتخاب کلینیک کاشت مو خود حتما از وجود مجوزهای قانونی وزارت در آن و قانونی بودن فعالیت آنان اطمینان حاصل کنید.

کاشت مو قسطی در بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران

پزشکان معتبر

یکی دیگر از معیارهای که می‌توان برای انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران در نظر داشت، پزشکان آن مجموعه هستند. مسلما پزشکان برتر در یک مجموعه موجب فخر آن هستند و برای هر کلینیکی اعتبار به همراه می‌آورند.

کاشت مو چیست؟

اولین مرحله پیش از اقدام برای انجام هر تکنیک زیبایی، یافتن متخصصان ماهر است. انتخاب یک پزشک مورد اعتماد سبب میشود عوارض جانبی تا حد امکان کاهش یابد. در طی فرایندی، با گرفتن گرافتها از بانک مو و قراردادن آنها در محل طاسی، کاشت مو انجام میشود. با ما همراه باشید تا با کاشت مو قسطی بیشتر آشنا شوید.

نواحی انتخابی برای بانک مو معمولا پشت دو گوش، قفسهی سینه در آقایان و بصورت کلی نواحی با ضخامت موی مناسب است. فرآیند کاشت مو در سه مرحله ی برداشت فولیکولار،آماده سازی گرافتها و نهایتا کاشت گرافت انجام میشود.

پرداخت هزینه کاشت مو

اگر در پرداخت هزینه کاشت مو به مشکل برخورد کردید و یا توانایی پرداخت مبلغ در یک وعده را ندارید، لازم است بدانید کلینیک‌های زیبایی امکانات زیادی برای این شرایط فراهم کرده‌اند. با در نظر گرفتن مراحل کاشت مو شما می‌توانید با رضایت کلینیک و متخصص، کاشت مو قسطی داشته باشید.

کاشت مو قسطی در بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران

کاشت مو قسطی

قطعا متقاضیان این عمل به دنبال کاشت مو قسطی با نتیجه مطلوب هستند. کلینیک‌های زیادی با ارائه خدمات مناسب و شرایط پرداخت خوب، فعالیت می‌کنند.. نظر داشته باشید یک کلینیک مناسب با پرسنل مجرب و دستگاه‌های مدرن و بدون ایراد، هزینه‌های مختلفی برای ایجاد رفاه شما پرداخت می‌کند.اما در برخی کلینیک ها  هزینه کاشت مو قسطی می‌باشد.

آنیل بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران

اگر به خوبی به تمامی معیارهای بالا توجه کنید، مطمئنا چندین نام که شایسته‌ی این عنوان هستند به ذهنتان خطور می‌کند. مطمئنا نام کلینیک آنیل نیز در میان مجهزترین و بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران وجود دارد. بنابراین اگر قصد کاشت مو قسطی را دارید حتما می‌توانید به این کلينيک اعتماد کنید.



:: برچسب‌ها: کاشت مو , کاشت مو قسطی در بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران , بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

امروزه با توجه به کم فعالیت بودن مشاغل و پرکالری بودن خوراکی‌ها، اضافه‌وزن یکی از مواردی است؛ که افراد زیادی از جامعه  با آن درگیر هستند. سازمان جهانی بهداشت، پیش‌بینی کرده است که تا سال 2025 چاقی اصلی‌ترین معضل سلامتی باشد. چرا که اضافه‌وزن بیش‌ازحد، علاوه بر ظاهر نامناسبی که برای فرد ایجاد می‌کند؛ خطرات فراوانی را برای او به همراه دارد.

با انجام ورزش روزانه و استفاده از رژیم غذایی مناسب می‌توان از چاقی جلوگیری کرد. حتی خیلی افراد که به اضافه‌وزن دچار هستند؛ با انجام ورزش‌های سنگین و پرهیز غذایی، سعی دارند تا خود را به وزن ایده آلشان برگرداند. اما امروزه با پیشرفتی که علم پزشکی و فناوری داشته است؛ روش‌های پزشکی جدیدی برای کاهش وزن و ایجاد فرم زیبا در بدن در دسترس هستند. یکی از این روش‌ها لیپوماتیک یا پیکرتراشی است؛ که در طی آن پزشکان با برداشت چربی و فرم دهی آن ظاهری زیبا ایجاد می‌کنند.

امروز قصد داریم تا در این مقاله در سایت ویکی درمان شما را با عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی بیشتر آشنا کنیم. پس اگر قصد استفاده از این روش را دارید با ما همراه باشید.

لیپوماتیک

لیپوماتیک چیست؟

این عمل نوع پیشرفته از عمل لیپوساکشن است. در جراحی‌های لیپوماتیک از لوله‌های بسیار ریزی که به آن‌ها میکروکانول گفته می‌شود؛ اقدام به اصلاح کانتورهای بدن می‌کنند. این روش نسبت به لیپوساکشن، عوارض بسیار کمتری داشته و تقریباً بدون درد خونریزی انجام می‌شود.

در این جراحی پزشکان سوراخ‌هایی با ضخامت کم‌تر از یک سانتی‌متر روی بدن ایجاد کرده و از طریق آن میکروکانول‌ها را وارد عضو مدنظر می‌کنند. سپس از طریق این لوله‌ها مایعی نمکی که حاوی داروی بی‌حسی و آدرنالین است به بافت چربی تزریق می‌شود. این کار باعث می‌شود که چربی‌ها رقیق شوند و بتوان به‌راحتی آن‌ها را از بدن خارج کرد.

لیپوماتیک برای ناحیه شکم

عمل لیپوماتیک برای چه افرادی مناسب است؟

عمل لیپوماتیک تقریباً برای چاقی موضعی دارند؛ می‌تواند مناسب باشد. اما این روش به افرادی که دچار اضافه‌وزن شدید هستند توصیه نمی‌شود چراکه خارج کردن حجم زیادی از چربی به پوست و بدنشان آسیب می‌رساند. هم‌چنین افرادی که به دیابت، کم‌خونی و مشکلات ترمیم زخم دچار هستند نیز به علت ایجاد زخم بر روی بدن نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

 

عمل لیپوماتیک در کدام اندام‌ها قابل‌اجرا است؟

برای اندام‌های مختلفی از بدن مناسب است. از این عمل می‌توان برای کاهش غبغب، کاهش حجم بازو، لاغری شکم، کاهش چربی سینه به‌غیراز پستان، برطرف کردن چربی‌های پهلو و پشت کمر، و حذف چربی ران و باسن استفاده نمود.

لیپوماتیک ران

سخن آخر

امروزه اضافه‌وزن یکی از مسائلی است که خیلی از افراد با آن درگیر بوده و به دنبال درمان آن هستند. لیپوماتیک یک روش کاهش چربی موضعی است که در طی آن با وارد کردن مایعی خاص از طریق لوله‌هایی که به آن میکروکانول میگویند؛ چربی‌های زیر پوست را رقیق کرده و از بدن خارج می‌کنند. این روش نسبت به روش‌های قدیمی‌تر لیپوساکشن، درد و عوارض بسیار کم‌تری دارد. از آنجا که عمل لیپوماتیک یک روش جراحی پزشکی است؛ باید حتماً قبل از اقدام به این روش با پزشک خود مشورت نمایید.





:: برچسب‌ها: لیپوماتیک , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

امروزه با پیشرفتی که علم و تکنولوژی در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی داشته‌اند؛ دیگر کمتر کشوری با مشکل تامین خوراک مردم مواجه است. این پیشرفت به نحوی بوده است که اگر تا صد سال پیش قحطی یکی از دغدغه‌ها و عوامل اصلی مرگ‌ومیر در سطح جهانی بوده، امروزه سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2025 چاقی اصلی‌ترین عامل مشکل‌ساز برای سلامتی در عرصه‌ی جهانی باشد.

از این رو، امروز قصد داریم تا در سایت ویکی درمان با ارائه این مقاله شما را بیشتر با خطرات و درمان چاقی آشنا کنیم.

ورزش موثرترین راه درمان چاقی

تعریف چاقی

در اولین گام در درمان چاقی باید با معنی و مفهوم چاقی آشنا شویم. در تعریف سازمان جهانی بهداشت؛ به فردی چاق اطلاق می‌شود که چربی‌ها به صورت مازاد و غیرطبیعی در بدنش انباشت و تجمع کرده‌اند. این عارضه، بر اثر بزرگ شدن توده‌های چربی به علت افزایش سلول‌های چربی و رسوب لیپیدها بروز می‌کند. که این امر علاوه بر این که ظاهر نامناسبی برای فرد ایجاد می‌کند؛ سلامت او را نیز به خطر می‌اندازد.

گفتنی است که متخصصان چاقی را بر اساس شکل ظاهری بدن به دودسته‌ی چاقی سیبی‌شکل و چاقی گلابی‌شکل تقسیم می‌کنند. چاقی سیبی‌شکل یا آندروئیدی، که بیشتر در آقایان اتفاق می‌افتد، به این صورت است که چربی‌ها بیشتر در قسمت تنه و شکم فرد تجمع می‌کنند و چاقی گلابی‌شکل یا همان چاقی گاینوئیدی، چاقی است که بیشتر مختص خانم‌ها می‌باشد در این نوع چاقی چربی‌ها بیشتر در ناحیه باسن و ران‌ها تجمع می‌کنند.

رژیم درمانی یکی از راه های درمان چاقی

روش‌های درمان چاقی

امروزه، روش‌های مختلفی برای درمان چاقی وجود دارد. این روش‌ها شامل ورزش، رژیم‌درمانی، جراحی، دارو درمانی و تغییر عادات نامناسب می‌شود. اما مسئله‌ای که باید بدانید این است که  هر روشی برای هر میزان چاقی مناسب نیست. به همین خاطر پزشکان از یک معیار به نام شاخص توده‌ی بدنی یا همان BMI، برای تشخیص میزان چاقی افراد استفاده می‌کنند.

BMI یا همان شاخص توده‌ی بدنی، نسبتی از قد به وزن است که بر اساس فرمول زیر محاسبه می‌شود:

BMI=سانتی‌متر برحسبقد(سانتی‌متر برحسب)قدکیلوگرموزن

معمولاً به افرادی که شاخص توده‌ی بدنی آن‌ها بین 25 تا 27 می‌باشد توصیه می‌شود از روش‌های رژیم‌درمانی، ورزش و رفتار درمانی استفاده کنند. افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها بین 27 تا 35 می‌باشد، در صورتی که چاقی با بیماری همراه است؛ علاوه بر روش‌های فوق باید از دارودرمانی نیز استفاده کنند. و توصیه پزشکان به  افرادی که شاخص توده‌ی بدنی آن‌ها بالای 35 است، کمک گرفتن از روش‌های جراحی است.

سخن آخر

چاقی یک بیماری است که علاوه بر آن که ظاهر نامناسبی را برای شما ایجاد می‌کند؛ خطرات زیادی را برای بدن شما به همراه دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود؛ اگر بر اساس معیارهایی که گفته‌شده در دسته‌ی افرادی هستید که اضافه‌وزن دارند. حتماً برای درمان چاقی به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

 



:: برچسب‌ها: درمان چاقی , ویکی درمان ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

از گذشته تا کنون همه افراد به دنبال راهی برای جوانی و شادابی و زیبایی هستند. اکنون روش های بسیاری در رابطه با هر بخشی از بدن و صورت وجود دارد تقریبا می‌توان گفت کاری نیست که بخواهید و نتوانید انجام دهید. تزریق چربی به نواحی مختلف بدن امکان پذیر است این کار توسط پزشکان با تجربه انجام می‌شود و در جوانی و زیبایی نقش بسزایی دارد.

تزریق چربی به صورت 

تزریق چربی به صورت از طریق چربی های بدن خود فرد انجام خواهد شد به طوری که پزشک چربی را از ناحیه مورد نظر برداشته و به مناطقی که نیاز به تزریق دارند وارد می‌کند این کار به منظور فرم دهی و جوانسازی انجام می‌شود.

مصرف چربی بیشتر برای چیست؟

تزریق برداشت از نواحی خاصی از بدن که دارای چربی اضافی است (مانند قسمت خارجی ران) و تزریق به مناطقی که با کمبود چربی مواجه شده اند، اانجام می‌شود. این درمان یک راه حل ایمن است، با نتایج ماندگار، و نسبتاً ساده، که می‌تواند نتایج طبیعی را برای ظاهر فرد ایجاد کند. سالانه هزاران نفر با موفقیت از این درمان برای افزایش فرم اندام های بدن خود استفاده می‌کنند و به نتایج دلخواه خود می‌رسند.

نحوه تزریق چربی

برای این درمان، چربی پوست از قسمتی از بدن برداشته می‌شود و سپس شسته و تصفیه می‌شود. سپس این چربی با دقت به نواحی خاصی از بدن توسط سوزن های مخصوص تزریق خواهد شد. ممکن است لازم باشد این درمان را به منظور دستیابی به نتایج مطلوب، تکرار کنید.

تزریق چربی برای چه مواردی انجام می‌شود؟

  • صورتهای باریک و لاغر .

  • افزایش فرم گونه و چانه.

  • بزرگ شدن سینه و بازسازی سینه.

  • کاهش عروق در کف دست یا زیر بغل.

  • پر کردن جای زخم و سوختگی.

 مزایای تزریق چربی چیست؟

مزایای تزریق چربی

در این درمان از بافت چربی خودتان استفاده می‌کنند. بنابراین، احتمال واکنش معکوس یا آلرژیک به چربی تزریق شده در بدن وجود ندارد.

نتیجه گیری 

تزریق چربی عملی بسیار کاربردی که به منظور افزایش حجم و فرم دهی صورت و باسن، سینه انجام می‌شود و طرفداران زیادی دارد تزریق چربی ماندگاری طولانی تری نسبت به تزریق ژل و فیلر دارد و در صورت عدم چاق و لاغر شدن احتمال از بین رفتن آن بسیار کم است.

 سلولهای منتقل شده پس از پیوند اولیه می‌توانند سالها زنده بمانند. تکنیک های فعلی موجود در استفاده از این رویکرد درمانی منجر به زنده ماندن حدود 50 تا 70 درصد از سلول های چربی تزریقی می‌شود. این روش درمانی خطرات و معایب کمی دارد. چربی با استفاده از روشی بسیار ایمن برداشته و تزریق می‌شود. در این حالت، دوره بهبودی کوتاه است به طوری که بیمارانی که تحت عمل جراحی انتقال چربی و تزریق چربی قرار می‌گیرند، معمولاً پس از حدود یک هفته به حالت عادی برمی‌گردند.



:: برچسب‌ها: تزریق چربی , ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

اظهارنامه یکی از پر اهمیت ترین ابزارهایی می‌باشد که شخص برای کسب حق و حقوقشان با تنظیم و ارسال یک آن برای طرف مقابلشان، قصد دریافت حقوقشان را مطالبه می‌کنند. نگارش و تنظیم اظهارنامه همچون سایر برگه های قضایی اصول خاصی دارد که اشخاص می‌توانند با پرداخت هزینه از متخصصان حقوقی کمک بگیرند در حالی که تنظیم اظهار نامه آنقدر هم سخت و دشوار نیست؛ در ادامه می‌خواهیم ما را دنبال کنید تا شما را با اینکه اظهارنامه چیست و تنظیم اظهارنامه آشنا کنیم.

تنظیم اظهارنامه

اظهارنامه چیست؟

اظهارنامه به نوشته‌ای گفته می‌شود که بر اساس مقررات تنظیم شده و وسیله‌ای قانونی بیان کردن مطالب براساس ماده 156 قانون آیین دادرسی می‌توان حق و حقوق خود را از راه های رسمی مختلف مطالبه کرد. البته  اظهارنامه تنها جنبه مطالبه حق و حقوق کاربرد ندارد و از آن می‌توان برای آمادگی تسلیم هر چیزی مثل مال، وجه و سند را اعلام کرد. در ادامه به مواردی از کاربرد های تنظیم اظهارنامه اشاره می‌کنیم:

  • فرد مقابل زمانی که اظهار نامه را دریافت میکند؛ آگاه می‌شود و خود را برای دفاع آماده می‌کند.
  • در مواقعی که می‌خواهید چیزی را به کسی بدهید با ارسال اظهارنامه آن شخص را آگاه می‌کنید 
  • در مواقعی که یکی از طرفین خواستار مطروحه به وسیله سازش یا صلح خاته یابد؛ با ارسال آن فرد را آگاه می‌کنید.
  • در مواقعی که شخصی تعهد به انجام کاری دارد با تنظیم اظهارنامه ایفای تعهد را از آن شخص خواستار می‌شویم.

تنظیم اظهارنامه

برای نگارش و تنظیم اظهارنامه باید کاملا مودبانه باشد و در استفاده از تک تک واژه ها دقت فرمایید که از کلمات زشت و توهین آمیز و مستهجن استفاده نکنید. اظهارنامه مانند برگ دادخواست، فرم چابی مخصوصی دارد از قدیم تا به امروز توسط دادگستری چاپ و به فروش می‌رسدکه شامل موارد زیر است:

  • مشخصات اظهارکننده: در این بخش مشخصات اظهار کننده اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس قرار می‌گیرد.
  • موضوع: در این قسمت مطلبی را که می‌خواهید درمتن و در قسمت خلاصه نویسی قرار می‌دهید.
  • مشخصات مخاطب: در این بخش هم مشخصات مخاطب اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس قرار می‌گیرد.
  • خلاصه اظهارات: در اینجا اظهار کننده هر آنچه که می‌خواهد به طرف مقابل ابلاغ کند، تشریح و توضیح می‌دهد
  • خلاصه جواب: مخاطب پس از دریافت اظهارنامه آن را مطالعه کرده و در این قسمت در نسخه ایی دیگر اظهارات فرستنده را پاسخ می‌دهد.

تنظیم اظهارنامه

انواع تنظیم اظهارنامه

اظهارنامه مالیاتی

این اوراق عموما از طرف یک شخص حقیقی یا حقوقی به اداره دارایی ارسال شده و مالیات پرداختی را تعیین می‌کند که انواع گوناگونی مثل اظهارنامه عملکرد، اظهارنامه مالیات بر ارث و مالیات املاک و مغازه شامل می‌شود.

اظهارنامه حقوقی

این نوع نامه‌ای حقوقی و رسمی است که از طرف شاکی به متهم ارسال می‌شود که در بخش قبلی به تنظیم اظهار نامه اشاره داشتیم.

اظهارنامه

کلام آخر

در پایان حتما به متن نگارش و تنظیم اظهارنامه توجه داشته باشید که از کلمات مودبانه استفاده کنید. اگر هم مشاور حقوقی دارید که انجام این کار را به او بسپارید و خیال خودتان را راحت کنید.



:: برچسب‌ها: اظهارنامه , تنظیم اظهارنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

همانطور که می‌دانیم امروزه در اکثر سازه ها و ساختمان ها برای جلوگیری از رطوبت و نم که ممکن است خسارات جدی برای ما همراه داشته باشد، از ایزوگام استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا درباره ایزوگام، کاربرد‌های آن و قیمت ایزوگام بدون نصب شما را آگاه کنیم.

ایزوگام

کاربرد‌های ایزوگام

ایزوگام پوششی از قیر و الیاف مصنوعی بوده که با گرما و حرارت دادن آن را به سطح مورد نظر می‌چسبانیم. این کار سبب می‌شود تا از نفوذ آب و رطوبت به لایه های زیرین جلوگیری شود. امروزه انواع مختلفی از ایزوگام‌ها بر حسب سبکی، مقاومت و کارکرد در بازار با قیمت های متفاوت موجود است. در ادامه به برخی از کاربرد‌های ایزوگام اشاره می‌کنیم:

  • پشت‌بام و سقف ساختمان‌ها 
  • استخر‌ها و مراکز تفریحی آبی
  • سرویس‌های بهداشتی و لوله‌های آب، گاز و نفت
  • عایق کاری پل‌ها و باند های فرودگاه
  • در فونداسیون و پی سازه‌ها و ...

انواع ایزوگام 

ایزوگام عادی

این ایزوگام برای مردم شناخته شده تر بوده که با عرض یک متر و رول‌های ده متری است. از آن برای پوشاندن لایه‌های مختلف و روکش‌های متنوع استفاده می‌شود.

ایزوشینگل

ایزوگام برش خورده یا ایزوشینگل به منظور عایق کردن پشت‌بام و سقف بوده که ظاهری زیبا‌تر و جذاب‌تر دارد که به صورت برش‌های خاص و قطعه قطعه ای می‌باشد.

قیمت ایزوگام بدون نصب

نصب ایزوگام

برای نصب ایزوگام شما می‌توانید آن را بدون نیاز به کارگر نصب کنید طبیعی است که قیمت ایزوگام بدون نصب پایین تر و صرفه ی اقتصادی دارد. وسایل مورد نیاز جهت نصب ایزوگام به شرح زیر می‌باشد.

  • کفش چرم ساق بلند (کف کفش صاف باشد)
  • دستکش نسوز
  • کمچه
  • فندک و جارو
  • کپسول (گاز مایع)
  • ماله بند کشی

در ابتدا ما باید سطح را کاملا تمیز کنیم سپس اگر در سطح ترک وجود داشته باشد آن را با سیمان پر کنیم و زیرسازی‌های لازم را انجام بدیم. محیط و سطح را اندازه گیری کنید و متناسب با آن، به اندازه رول های ایزوگام را باز کنید. رول ها 10 متری است و باید بطور مساوی روی هم جمع شوند و از اینجا شروع به حرارت دادن و چسباندن آن به سطح می‌کنیم.

قیمت ایزوگام بدون نصب

قیمت ایزوگام بدون نصب

قیمت ایزوگام بدون نصب به عواملی که در زیر شرح داده ایم بستگی دارد:

برند: مانند تمامی محصولات موجود در بازار ایزوگام هم برند های مختلفی دارد و متناسب با نام تجاری، تجربه و کیفیت محصول قیمت گذاری‌های متنوعی وجود دارد

تعداد لایه: ایزوگام هایی دولایه در مقایسه با ایزوگام های یک لایه در شرایط معمول و برابر قیمت بالاتری دارند.

پوشش خارجی: ایزوگام های آلومینیومی در مقایسه با ایزوگام‌های معمولی قیمت بیشتری دارد. البته از این نوع ایزوگام بیشتر  در آشپزخانه ها و کف سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

طرح پوشش: با توسعه صنعت، محصولات با طرح‌های متنوعی وارد بازار شده است. طرح‌های آجری، چمنی، کاشیکاری و .... از جمله طرح‌های ایزوگام بوده که با قیمت‌های متنوعی در بازار موجود است.

جمع بندی

ما در این مقاله شما را با انواع ایزوگام، کاربرد‌ها و نصب آن و قیمت ایزوگام بدون نصب آشنا کردیم. به این نکته توجه داشته باشید که حتما قبل از خرید در مورد قیمت ایزوگام بدون نصب، برند و انتخاب نوع ایزوگام متناسب با نیاز شما توجه داشته باشید.







:: برچسب‌ها: ایزوگام , قیمت ایزوگام بدون نصب ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

یکی از ضروری ترین کارهایی که بعد از طراحی وبسایت باید انجام شود، استفاده از خدمات سئو سایت است. افراد بسیاری که علاقمند به زمینه سئو هستند به دنبال آموزش سئو می باشند. ما در این مقاله می خواهیم به مطالبی که در خدمات سئو کاربرد دارد و در آموزش سئو باید آنها را یاد بگیرید، بپردازیم.

سئو سایت به کارهایی گفته می شود که در خارج و داخل وب سایت باید انجام شود تا تعامل کاربران بیشتر شده و همچنبن رتبه وبسایت در موتور جستجو بهبود پیدا کند. هنگام آموزش سئو مباحثی وجود دارد که باید آنها را فرا گرفته و با استفاده از آنها خدمات سئو سایت را انجام دهید. این موارد به شرح زیر است:

تجزیه و تحلیل در آموزش سئو

از مهمترین کارهایی که در خدمات سئو باید انجام شود و هنگام آموزش سئو آن را به خوبی یاد بگیرید، بررسی کسب و کار و همچنین سایت است. در این مرحله باید ارزیابی ها و مشخص نمودن هدف انجام گیرد و بر اساس آن خدمات سئو سایت انجام شود.

برنامه ریزی خدمات سئو سایت

پس از بررسی سایت ، نوبت به برنامه ریزی برای انجام خدمات سئو است که زمان آموزش سئو آن را فرا خواهید گرفت. توجه داشته باشید که این مرحله باید به صورت دقیق و با جزئیات انجام شود تا بهترین نتیجه به دست آید.

سئو داخلی

پس از برنامه ریزی در آموزش سئو نوبت به انجام کارهای عملی داخل و خارج سایت می رسد. اولین مورد خدمات سئو داخلی است که این موارد را شامل می شود: کلمه های کلیدی، تولید محتوا، لینک سازی داخلی سایت و موارد دیگر است.

سئو خارجی

پس از آموزش سئو داخلی در خدمات سئو، مرحله بعدی سئو خارجی است که مهم می باشد. سئو خارجی شامل مراحل مختلفی مثل: تبلیغات محتوای تولید شده، انتشار بلاگ، ساخت پروفایل و بوکمارک، لینک سازی و بسیاری مراحل دیگر است.

نکته: سئو خارجی در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که خدمات سئو داخلی سایت ، به خوبی اجرا شده باشد. در واقع انجام خدمات سئو داخلی و خارجی به یکدیگر وابسته هستند.

کلام آخر

از مهم ترین کارهایی که برای افزایش تعامل کاربران وبسایت و بهبود رتبه در موتور جستجو باید انجام داد، خدمات سئو است. ما در این مقاله به مواردی که در آموزش سئو باید آنها را فرا گیرید، اشاره کردیم تا در صورت اقدام برای یادگیری سئو سایت آشنایی اولیه با آن داشته باشید.

مجموعه سئواینجا یکی از معتبرترین مراکز در زمینه خدمات سئو سایت است که تمرکز بیشتر خود را بر روی ارائه حرفه ای خدمات سئو سایت و همچنین آموزش سئو به صورت حرفه ای گذاشته است. شما با مراجعه به وبسایت این گروه، آموزش های ابتدایی لازم در حوزه خدمات سئو را مطالعه کنید.

 


:: برچسب‌ها: آموزش سئو , خدمات سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

از موتور کرکره برقی امروزه در مکان های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از مهم ترین مصارف موتور کرکره برقی در کرکره برقی پارکینگ است که نوع جدیدی از ورودی در ساختمان های مسکونی و مراکز تجاری است. استفاده از کرکره برقی پارکینگ نسبت به درب های فلزی بسیار راحت تر بوده و کنترل و نظارت بهتری روی ورود و خروج افراد اعمال می‌شود.

چرا موتور کرکره برقی؟

این روز ها موتور کرکره برقی کم کم در حال تسخیر بازار و حذف تدریجی بازوهای الکتریکی است. ولی چرا موتور کرکره برقی ترجیح داده شده است؟ پاسخ به این نکته بر می‌گردد که موتور کرکره برقی به جای استفاده از بازوهای الکتریکی، از موتور چرخشی در کرکره برقی پارکینگ استفاده می کند که دوام و عمر بیشتری دارد.

انواع موتور کرکره برقی

ساید

موتور ساید یکی از انواع موتور در کرکره برقی می‌باشد که با نام موتور کناری و راست نیز شناخته می‌شود، و به دلیل اینکه در هنگام نصب کرکره برقی در کنار و سمت راست آن نصب می‌شود، به این نام خوانده می‌شود. از موتور ساید کرکره برای برای مکان های پرتردد استفاده می‌شود و به همین دلیل در مکان های پرتردد مثل پاساژها و درب های پارکینگ ها بهترین کاربرد را دارد. این موتور در قدرت های مختلفی تولید می‌شود و می توان آن را بر حسب نیاز خود تهیه کرد.

مهم ترین مدل های موتور ساید :

  • موتور اس دی سی

  • موتور بارزانته

  • موتور اتومات

  • موتور لیفت توربو

توبلار

موتورهای برقی توبلار به مانند موتورهای ساید کرکره برقی در دو نوع کلی سبک و سنگین تولید می‌شوند. نمونه سبک این موتور قدرتی در بازه ۳۰ الی ۱۴۰ کیلوگرم دارد و برای مکان هایی با طول و عرض کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه سنگین و یا صنعتی این موتور دارای قدرتی حدود ۱۴۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم می‌باشند و به همین دلیل می‌توان از آنها برای مکان هایی که تیغه یا عرض بیشتر، و همچنین تردد بالاتری دارند، استفاده کرد.

انتخاب یک کرکره برقی پارکینگ مناسب به چه عواملی بستگی دارد؟

انتخاب یک کرکره برقی پارکینگ مناسب به 2 عامل بستگی دارد:

موتور کرکره برقی قوی و کاربردی

مهم ترین نکته در کرکره پارکینگ استفاده از موتور کرکره برقی ای است که مناسب آن ساختمان باشد. برای تشخیص نوع مناسب موتور کرکره برقی برای کرکره برقی پارکینگ، باید به میزان تردد و رف آمد در ساختمان توجه کرد. به عنوان مثال اگر ساختمانی بالای 4 واحد دارد، به دلیل رفت و آمد بالا بهتر است از موتور ساید استفاده کند. موتور ساید به دلیل قدرت بالایی که دارد، در ترددهای بالا و عرض های بیشتر، گزینه بهتری برای انتخاب است. موتور ساید در ترددهای بالا از کار نمی‌افتد و از این نظر نسبت به موتور توبلار برتری دارد.

 تیغه مناسب

در انتخاب تیغه کرکره برقی باید به ابعاد پارکینگ و میزان سر و صدا و آلودگی صوتی هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی توجه نمود. تیغه های آلومینیومی قوس دار، از جمله تیغه های کم صدا هستند. همچنین برای ساختمانهایی که خیلی حساس هستند از تیغه های بی صدا غضروف دار استفاده کرد. 

این گونه تیغه ها به گونه ای طراحی شده اند که بین دو تیغه یک لایه پلاستیک نرم غضروف مانند قرار گرفته تا مانع از اصطکاک و ایجاد صدا گردد. به طور کلی می‌توان گفت، پرکاربردترین تیغه برای استفاده در پارکینگ، کرکره برقی آلومینیومی است. در برخی موارد هم برای ورود نور بیشتر به پارکینگ، از کرکره برقی با تیغه پانچ استفاده می‌کند و یا از تیغه شفاف پلی کربن استفاده می‌کند.

ملزومات ایمنی موتور کرکره برقی

تجهیزات ایمنی کرکره برقی، دیگر عامل تاثیرگذار بر قیمت کرکره برقی پارکینگ است. به عنوان مثال اگر کرکره برقی به طور تصادفی با خودروی شما برخورد کند؛ باید ایمنی آن طوری باشد که به خودرو آسیبی وارد نشود. توصیه می‌شود حتما از فتوسل برای سنسور ایمنی برای کرکره برقی پارکینگ استفاده شود تا از این آسیب جلوگیری شود.

همچنین بهتر است برای جلوگیری از سرقت کرکره برقی، به جای ریل آلومینیومی از ریل آهنی استفاده کنید که همه اینها بر قیمت کرکره برقی تاثیرگذارند.

جمع بندی

در این مقاله انواع موتور کرکره برقی مورد بررسی قرار گرفت و درباره هر نوع و مدل از آنها اطلاعاتی ارائه شد. همچنین تاثیر موتور کرکره برقی در کرکره برقی پارکینگ بررسی شد. همانطور که بیان شد، نوع موتور برقی و انتخاب مکان به کارگیری آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما با مراجعه به وبسایت متین هوشمند می توانید درباره آنها اطلاعات جامع و کاملی کسب کنید.

 



:: برچسب‌ها: موتور کرکره برقی , کرکره برقی پارکینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()