نوشته شده توسط : بارمان

برقکار ساختمان افرادی هستند که مسئولیت آن‌ها طراحی، نصب، نگهداری و عیب یابی سیستم‌های سیم کشی برق است.

این سیستم ها را می توان در منازل، ساختمان های تجاری یا صنعتی و حتی در ماشین آلات و تجهیزات بزرگ قرار داد. برقکار ساختمان کار می کند تا استفاده از چراغ ها، تلویزیون، تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی و بسیاری از اقلام ضروری دیگر را ممکن سازد.

یک برقکار ساختمان چه کاری انجام می دهد؟

برقکارها یا در حال فعالیت روی بخش داخلی سیم کشی هستند یا خط کش بیرونی. این بخش ها تمرکز اصلی هستند، اما حوزه های تخصصی مختلفی در هر دسته وجود دارد. وظایف نیز با توجه به هر نوع موقعیت یا تخصص بسیار متفاوت است.

برقکار ساختمانی که در دسته سیم کش های داخلی قرار می گیرد تقریباً فقط بر روی سیم کشی ساختمان ها تمرکز می کند. ساختارها از یک خانه جدید ساخته شده تا یک ساختمان صنعتی قدیمی که برای استفاده جدید تغییر کاربری داده می شود، متغیر است. 

سیم کش های داخلی، همانطور که از نامشان پیداست، بیشتر کار خود را در داخل خانه سپری می کنند. آنها با کار با نقشه ها، سیستم های الکتریکی جدید را در ساختمان های جدید نصب می کنند و مشکلات را برطرف می کنند یا سیستم های قدیمی را جایگزین می کنند.

برقکار ساختمان حرفه ای

در مقابل، برقکار‌های بیرونی، بیشتر شغل خود را در خارج از منزل کار می‌کنند. به دلیل نیاز به بالا رفتن از تیرهای تلفن و برق، زمانی که سطل بالابر در دسترس نیست، آنها باید آمادگی جسمانی متوسطی را نشان دهند. کارکنان خطوط بیرونی نیز باید آب و هوای نامساعد را تحمل کنند تا بتوانند قطع برق تمام خانه ها، مشاغل و سایر سازه ها را در منطقه تحت تأثیر قطعی تعمیر کنند. 

این برقکارها با ترانسفورماتورها، خطوط انتقال و علائم راهنمایی و رانندگی کار می کنند. همچنین ممکن است لازم باشد درختان را اصلاح کنند یا پست های برق را جمع آوری کنند.

این برقکاران اصلی به چندین حوزه تقسیم می شوند.

به عنوان مثال، برقکار ساختمان خدمات، در عیب یابی مشکلات سیم کشی و تعمیرات متخصص هستند.

در مقابل، برقکارهای ساختمانی بر روی سیم کشی ساختمان های جدید تمرکز می کنند و به ندرت تعمیر و نگهداری را انجام می دهند. برقکارها همچنین در کاربردهای دریایی، هوایی، تحقیقاتی و بیمارستانی تخصص دارند.

اعزام برقکار ساختمان

محل کار یک برقکار ساختمان چگونه است؟

برقکار ساختمان بسته به حوزه تخصصی خود در تمام طول سال در داخل یا خارج از منزل کار می کنند. در هر صورت، کار آنها اغلب کار فشرده است و نیاز به دستکاری فیزیکی دستی سیم کشی برق، مجرای کابل کشی و در برخی موارد حتی سیم تلفن دارد. تعداد فزاینده ای از برقکارها در چندین نوع کار برقی صلاحیت کسب می کنند و به آنها امکان می دهد هم در داخل و هم در فضای باز کار کنند.

در بسیاری از موارد، سفر بخشی ضروری از روز است. برقکارها ممکن است تا مسافتی بیش از 100 مایلی تا یک محل کار سفر کنند و ممکن است فقط چند روز قبل از سفر به مکان دیگری در آن شغل کار کنند. این برقکاران عموماً در گروه پیمانکاران مستقل قرار می گیرند یا زیر نظر پیمانکار برقکار ساختمان کار می کنند. ساعات کار آنها از هفته به هفته متفاوت است.

در مقابل، برقکارهای تعمیر و نگهداری، به طور استاندارد 40 ساعت در هفته کار می کنند. در برخی موارد، این برق‌کارها ممکن است به‌صورت آماده‌باش کار کنند، به ساعات اضافه کاری متعهد شوند یا در شیفت‌های شب کار کنند. کار آنها ثابت و منظم است و بیشتر شامل تعمیر و نگهداری معمول و عیب یابی است.

اعزام برقکار ساختمان در تهران

سامانه فازینو سامانه ای برای اعزام فوری برقکار ساختمان در تهران است. شما ساکنین پایتخت می توانید در هر ساعتی از شبانه روز و از هر منطقه ای درخواست اعزام یک برقکار ساختمان را بدهید.



:: برچسب‌ها: برقکار ساختمان , فازینو , برقکار ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()