نوشته شده توسط : بارمان

نگه داشتن کپسول آتش نشانی در خانه نه تنها هوشمندانه است، بلکه در بسیاری از مکان ها نیز یک قانون است.

نکته مهم این است که مطمئن شوید نوع مناسب کپسول های آتش نشانی را برای اطفای حریق معمولی خانگی در دست دارید. نکات ایمنی کپسول آتش نشانی را در این مطلب بخوانید تا نحوه ایمن ماندن را بیاموزید.

کپسول آتشنشانی

شروع کار با کپسول آتش نشانی

هنگام انتخاب کپسول آتش نشانی اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کدام اتاق در خانه شما به آن نیاز دارد. شما باید حداقل یک کپسول آتش نشانی در هر قسمت از خانه خود نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که کپسول آتش نشانی را در محلی که احتمال شروع آتش بیشتر است، مانند آشپزخانه و پارکینگ در دسترس داشته باشید.

آشنایی با انواع کپسول آتش نشانی

چهار نوع کپسول آتش نشانی وجود دارد A ، B ، C و D  و هر کدام می تواند نوع متفاوتی از آتش را خاموش کند.

کپسول آتش نشانی کلاس A آتش سوزی های معمولی مانند چوب و کاغذ را خاموش می کنند

کپسول آتش نشانی کلاس B برای مایعات قابل اشتعال مانند گریس، بنزین و روغن استفاده میشود.

کپسول آتش نشانی کلاس C فقط برای استفاده در آتش سوزی های با برق مناسب هستند.

کپسول آتش نشانی کلاس D برای استفاده بر روی فلزات قابل اشتعال طراحی شده اند.

خاموش کننده های چند منظوره را می توان در انواع مختلف آتش سوزی استفاده کرد و دارای بیش از یک کلاس مانند A-B ، B-C یا A-B-C هستند.

کپسول آتش نشانی چیست؟

کپسول آتش نشانی از جمله ابزار و تجهیزات مورد استفاده در اطفای حریق استفاده میشود. این وسیله جز تقسیم بندی دستگاههای اطفای حریق قابل حمل است. با توجه به نوع حریق، کپسول آتشنشانی دارای ترکیبات پودری و گازی، آب، CO2 و بیورسال است. کپسول آتش نشانی در قالب استوانه های فلزی مستحکمی هستند که توسط آب یا گاز مخصوص پر شدهاند. 

کاربردهای کپسول آتشنشانی

عمده ترین کاربردهای کپسول آتش نشانی با خاموش کننده گاز CO2 عبارتند از:

  • اطفای حریق ناشی از مایعات قابل اشتعال
  • اطفای حریق ناشی از آتش گرفتن وسایل و تجهیزات الکتریکی
  • اطفای حریق ترکیبات کربن دار

جعبه آتش نشانی یا همان فایرباکس از جمله ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای اطفاء حریق است. از جعبه آتش نشانی در ساختمان‌ها و منازل مسکونی، واحدهای صنعتی، اداری و غیره، استفاده می‌شود.

 جعبه آتش نشانی دارای اجزایی نظیر: قرقره جهت نگه داشتن شیلنگ، کپسول است. گفتنی‌است کلیه وسایل و تجهیزاتی که در همه مراحل شناسایی و آشکارسازی تا اطفای حریق مورد استفاده قرار میگیرند، بخشی از تجهیزات آتش نشانی هستند.

این ابزارآلات با عملکردی حیاتی می توانند در پاکسازی دود و از بین بردن حرارت ایجاد شده از آتش سوزی نقش موثری داشته باشند. یکی از مهمترین مواردی که در نصب مکان جعبه آتش نشانی باید به آن توجه شود، میزان نزدیکی و دور بودن آن به مکان های خشک و یا تر است.

جعبه آتش نشانی چیست؟

جعبه آتشنشانی

این جعبه یک محفظه فلزی از جنس استیل و یا دیگر فلزات مقاوم در برابر ضربات و آلودگی حرارتی است. جعبه آتش نشانی در اندازه‌های متفاوتی تولید میشود. هر چه اندازه یک جعبه آتش نشانی بزرگتر باشد، کارایی بیشتری خواهد داشت. فایرباکس ممکن است در باکس‌های یک و دو درب تولید شوند.

 

وجود یک فایرباکس مجهز به وسایل مذکور می‌تواند بسیاری از خطرات جانی و مالی احتمالی در ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی را دفع نماید. امروزه تعبیه این وسایل یکی از قوانین موجود برای گرفتن پایان کار ساختمان و دریافت سند رسمی است.

 



:: برچسب‌ها: کپسول آتشنشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

امروزه در بسیاری از محلات و خیابان ها مردم اقدام به پخش آسفالت کرده تا محل عبور خود را با خودرو بهتر کنند. مهم ترین بخش عملیات آسفالت کاری، پخش آسفالت است. پس از قیر کاری و بهینه سازی سطح باید آسفالت روی سطح ریخته شده و سپس متراکم شود.

عملیات پخش آسفالت

پس از قیر پاشی، عملیات پخش آسفالت انجام می‌شود‌. در این مرحله از کار از آسفالت هایی که دانه بندی درشت دارند استفاده می‌شود. این مرحله از آسفالت کاری زیره یا آستر نام دارد. ضخامت آسفالت در پخش آسفالت نبایستی بیشتر از شش سانتی‌متر باشد. هر چقدر ضخامت آن بیشتر باشد کیفیت کوبیده شدن آن پایین تر خواهد بود. مرحله بعدی آسفالت کاری، پخش آسفالت بر روی آستر است که روکش نام دارد‌. ضخامت آسفالت روکش هم سه تا پنج سانتی‌متر است.

این مرحله نکات بسیاری دارد. قبل از شروع کار باید تمامی جزئیات مانند درجه حرارت محیط، درجه حرارت آسفالت و مواردی از این دست توسط دستگاه نظارت تایید شده باشد. اگر هوا بارانی و یا سطح آلوده باشد، تحت هیچ شرایطی نباید فرایند را انجام داد. برای پخش آسفالت بهتر است از فینیشر یا گریدر استفاده شود. درجه حرارت نیز به دمای محیط بستگی خواهد داشت.

پخش آسفالت

روش های اجرای پخش آسفالت

آسفالت‌های نیمه گرم در پخش آسفالت خیابانی:

در تولید آسفالت نیمه گرم، دمای فرایند کاهش می‌یابد تا استفاده از تراشه‌ها امکان‌پذیر باشد.

 بازیافت سرد آسفالت در پخش آسفالت خیابانی:

بازیافت سرد، با کوچک و خرد کردن مواد رویی آسفالت و مخلوط کردن با قیر و یک سری مصالح دیگر به دست می‌آید. در فرایند تولید بازیافت سرد، هیچ گونه حرارتی استفاده نمی‌شود.

بازیافت گرم آسفالت در پخش آسفالت خیابانی:

بازیافت گرم آسفالت فرآیندی است که در آن مواد آسفالت سازی، با قیر خالص مخلوط می‌شود.

محصول نهایی که از این بازیافت به دست می‌آید، آسفالت گرم است که می‌تواند شامل بین 20 تا 100 درصد مصالح باشد.

قیمت پخش آسفالت

حجم آسفالت با تغییر نوع دانه‌بندی‌ها تغییر می‌کند. یعنی هر چقدر دانه‌ها درشت‌تر باشند، حجم بیشتر است. در حالت عادی حجم مورد نیاز برای یک متر مکعب آسفالت، دو هزار و دویست کیلوگرم است که با توجه به قیمت روز، هزینه آن مشخص خواهد شد. قیمت آسفالت سرد هم بستگی به ضخامت آن دارد. هزینه تهیه، حمل و اجرای آسفالت هر متر مربع به ازای هر یک سانتیمتر ضخامت 22 هزار تومان است.هزینه پریمکت هر مترمربع 15 هزار تومان و تک کت هر مترمربع 10 هزار تومان است.

قیمت آسفالت

انواع قیمت آسفالت گرم:

آسفالت رویه (توپکا):

یک نوع از آخرین قشر آسفالت رویه، نوعی از آسفالت به نام آسفالت بتنی می باشد. این آسفالت با بارهای وارده از ترافیک و عوامل جوی محیط در تماس مستقیم قرار می‌گیرد.  باید توجه داشت که آسفالت رویه به گونه ای طراحی و اجرا گردد که تحمل بارهای وارد شده را داشته باشد و در مقابل اثرات محیطی از قبیل آب، یخبندان و گرمای بسیار بالای خورشید در فصول گرم، مقاومت خود را حفظ کرده و در آن ترک خوردگی ایجاد نشود.

آسفالت آستر (بیندر):

این نوع از آسفالت، در اصل بین قشر رویه و قشر اساس قیری قرار میگیرد، لیکن در زمانهایی که قشر اساس قیری اجرا نشده باشد، آسفالت آستر در بین قشر رویه و قشر اساس سنگ شکسته قرار می‌گیرد. قیمت آسفالت بیندر در هر تن درب کارخانه حدود ۳۸۵ هزار تومان

اساس قیری:

اولین قشر روسازی بتن آسفالتی را اساس قیری تشکیل می دهد که می تواند مستقیماً روی قشر زیراساس و اساس قرار گیرد. از ویژگی های اساس قیری می توان دانه بندی درشت تر و مقدار قیر کمتر از آسفالت آستر و رویه نام برد.

ماسه آسفالت:

قیمت آسفالت برای تهیه ی ماسه آسفالت می بایست ماسه شکسته یا ماسه طبیعی شسته یا مخلوطی از این دو را با قیر مخلوط کرد. ماسه آسفالت را می‌توان در قشرهای به ضخامت حداقل ۱۵ میلی‌متر و بیشتر پخش و اجرا کرد. از ماسه آسفالت به عنوان قشر تسطیح آسفالت‌های قدیمی (قبل از روکش) نیز قیمت آسفالت استفاده می‌شود.

آسفالت متخلخل:

با مخلوط کردن قیر خالص اصلاح شده با مصالح سنگی صد در صد شکسته دارای دانه بندی باز در کارخانه آسفالت گرم می توان آسفالت متخلخل را تهیه کرد. این نوع از آسفالت با ضخامت حدود ۲۵ تا ۴۰ میلی‌متر اجرا می‌شود. این قشر را نمیتوان جزء سیستم روسازی محسوب کرد و از آن به عنوان قشر جایگزین رویه اصلی استفاده نمیشود. فضای خالی این آسفالت گرم بعد از کوبیده شدن در سطح راه حدود ۲۰ درصد می باشد.

جمع بندی

در صورتی که تمایل به پخش آسفالت داشتید، می توانید وارد سایت ایزوگام ایران شده و از طریق ما شماره تلفن های ما مشاوره ی رایگان دریافت کنید. ایزوگام ایران آماده خدمت رسانی به شما در زمینه های مختلف عایق بندی همچون اجرای قیرگونی و نصب ایزوگام می باشد.



:: برچسب‌ها: پخش آسفالت , قیمت آسفالت ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

 

هر کس ممکن است به دلایل مختلفی شماره تلفن خود را تغییر دهد. با تغییر شماره تلفن شاید به این فکر کنید که دیگر باید یک جیمیل و ایمیل جدید با شماره جدید خود بسازید و دیگر اطلاعات و اکانت هایی که با جیمیل خود ساخته اید را یا باید پاک کنید یا به حال خود رها کنید. در ابتدا باید بگوییم که این کار کاملا اشتباه است و شما به راحتی می توانید با تغییر شماره جیمیل ، اطلاعات و اکانت خود را حفظ کنید. ما در این مقاله از وب سایت رند قصد داریم به شما کمک کنیم که چگونه می شود شماره جیمیل خود را تغییر دهیم؟ پس با ما همراه باشید.

تغییر شماره جیمیل

تغییر شماره جیمیل

از دست دادن دسترسی به جیمیل، اسناد و عکس‌ ها می‌ تواند اذیت‌ کننده و آزار دهنده باشد. برای اطمینان از اینکه در آینده می‌ توانید سریع، آسان و ایمن دوباره به حسابتان دسترسی داشته باشید، گزینه‌های بازیابی حساب جیمیل را اضافه کنید.

اضافه کردن نشانی جیمیل یا شماره تلفن بازیابی الزامی نیست، اما اگر این گزینه‌ها را اضافه کنید در شرایطی که گذرواژه‌تان را فراموش کنید یا نتوانید به حسابتان دسترسی داشته باشید، آسان‌ تر می‌ توانید دوباره به حسابتان دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر نمی‌ توانید به حسابتان دسترسی داشته باشید، ازطریق فرم بازیابی حساب می‌ توانید به راحتی دوباره به آن دسترسی پیدا کنید.

افزودن یا تغییر شماره جیمیل

  1. به سیستم صفحه «تلفن بازیابی» در «حساب من» وارد شوید؛
  2. از اینجا می‌توانید:
    • شماره تلفن بازیابی اضافه کنید.
    • شماره تلفن بازیابی‌تان را تغییر دهید: در کنار شماره تلفن، ویرایش را انتخاب کنید.
  3. در کادری که نشان داده می‌شود، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

توجه: باید از شماره تلفن همراهی که پیام‌رسانی آن فعال است، استفاده کنید.

شماره تلفن بازیابی حساب شما را امن‌ تر می‌ کند

این ها چند روشی هستند که می‌ توانیم از شماره تلفن بازیابی شما استفاده کنیم و موارد مصرفی شما هستند:

  • به چالش کشیدن افرادی که تلاش می‌ کنند بدون اجازه شما به حسابتان وارد شوند و دیگر نمی توانند به راحتی وارد حساب شما شوند زیرا برای شما باید پیامک بیاید
  • ارسال کد برای شما، تا بتوانید در صورت از دست دادن دسترسی به حسابتان، دوباره به آن دسترسی پیدا کنید و همچنین با این کار تنها به افرادی که می خواهید دسترسی می دهید؛
  • فراهم آوردن روش جایگزینی برای شما که بتوانید تأیید کنید مالک حساب هستید؛
  • هشدار دادن به شما درباره تهدید های احتمالی در امنیت حسابتان (برای مثال، وقتی گذرواژه‌تان تغییر می‌کند).

تغییر شماره جیمیل

افزودن یا تغییر دادن رایانامه بازیابی

  1. به سیستم صفحه «رایانامه بازیابی» در «حساب من» وارد شوید؛
  2. از اینجا می‌توانید:
    • رایانامه بازیابی اضافه کنید.
    • رایانامه بازیابی‌تان را تغییر دهید: در کنار شماره تلفن، «ویرایش» را انتخاب کنید.
  3. نشانی رایانامه بازیابی‌تان را وارد کنید؛
  4. تمام را انتخاب کنید.

جمع بندی

همان طور که گفتیم و مشاهده کردید شما به راحتی می توانید به تغییر شماره جیمیل اقدام کنید. اگر در هر یک از مراحل با مشکل یا سوالاتی مواجه شدید می توانید به راحتی به مراجعه به سایت رند به جواب سوال خود برسید. وب سایت رند ارائه دهنده شماره های همراه بوده و شما داخل سایت به راحتی می توانید به خرید و فروش شماره اقدام نمایید.



:: برچسب‌ها: جیمیل , تغییر شماره جیمیل ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()