نوشته شده توسط : بارمان

تورم بعد از عمل بینی یکی از عوارض عمل بینی است که برای همه افرادی که این جراحی را انجام می دهند اتفاق می افتد. خیلی از افراد اشتیاق زیادی برای دیدن فرم نهایی دارند و توقع دارند فوراً بعد از جراحی فرم اصلی بینی را ببینند، این اشتیاق قابل درک می‌باشد اما بعد از عمل بینی، مدت زمانی طول می‌کشد تا ورم بینی فروکش کند و در این دوره بهتر است شکیبایی پیشه کنید و به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید. 

میزان تورم بینی از فرد به فرد دیگر متفاوت می‌باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما بهتر است تشخیص دهید که ورم بینی شما از چه نوع است تا مطابق آن روند درمان را شروع کنید.

برای افراد مهم است که چه مدت طول می‌کشد تا ورم بینی برطرف شود و در این مدت چکار باید کرد. اغلب جراحی‌ها نتایج خود را بعد از سه ماه نشان می‌دهند در حالی این شرایط برای بینی‌های گوشتی متفاوت می‌باشد و ممکن است بعد از شش ماه تورم اولیه برطرف گردد.

ورم بینی بعد از عمل بینی

علت ورم بینی بعد از عمل بینی چیست؟

حین جراحی، پوست بینی از روی استخوان برداشته شده تا  جراح بتواند به استخوان و بافت غضروفی داشته باشد. بعد از اتمام جراحی، دوباره پوست به روی استخوان بازگردانده می‌شود بنابراین یک فضای خالی بین پوست و استخوان به وجود می‌آید. در این فضای خالی بافت مایعات تجمع می‌کنند که موجب تورم بینی می‌گردد که بعد از گذشت یک سال این ورم برطرف می‌شود. البته زخم‌های ناشی از برش‌های جراحی نیز در اثر جوش خوردن، به تورم بیشتر بینی کمک می‌کنند. 

علت ورم بینی بعد از عمل بینی

چسب زدن و ماساژ بینی از جمله کارهایی است که نه تنها به فرم دهی بینی کمک می‌کند بلکه جنبه درمانی نیز دارد و در کاهش تورم بعد از عمل بینی نقش بسزایی دارد. توجه داشته باشید که این اقدامات باید تحت نظر و آموزش پزشک انجام شود نه اینکه خودسرانه خودمان هر طور دلمان می‌خواهد یا به گفته اطرافیان، این روند را مختل کنیم. چه بسا این اقدامات خودسرانه عواقب ناخوشایند و گاهاً جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

درمان ورم بینی بعد از جراحی بینی

چه عواملی در ورم بینی تأثیر دارند؟

به جز نحوه جراحی بینی، عوامل دیگری در میزان ورم بینی موثر هستند. این عوامل شامل موارد زیر می‌باشند:

نوع بینی

بینی استخوانی کمتر دچار ورم می‌شود و زودتر هم بهبود می‌یابد. در حالی بینی گوشتی، به دلیل ضخیم بودن پوست و لایه چربی زیر پوستی، تورم شدیدتری دارد که برای رفع آن باید زمان بیشتری صبر کرد. اقدامات بعد از عمل بینی مانند چسب زدن و ماساژ دادن برای هر کدام از انواع بینی استخوانی و گوشتی متفاوت می‌باشد.

علت ورم کردن بینی بعد از جراحی بینی

مهارت جراح

فرقی ندارد که عمل بینی به روش باز یا بسته صورت گیرد، اگر هر کدام به درستی انجام نشود ممکن است تورم بیشتر شود.

درمان ورم بینی بعد از عمل بینی

میزان تغییرات بینی

هر چقدر تغییرات بیشتری بر بافت غضروفی و استخوانی بینی وارد شود، تورم شدیدتر خواهد بود. شکستگی عمیق و زیاد، جوش خوردگی‌های عمیق‌تری دارد که این عامل در تورم نقش پررنگی دارد. 

کاهش ورم بینی

بهترین کسی که می تواند در کاهش ورم بینی به شما کمک کند پزشک شما است زیرا بهتر از هر کسی درباره بینی شما و علت ورم آن می داند و با توصیه های او می توان از ورم بینی و دیگر عوارض عمل بینی رهایی یافت.

 

 



:: برچسب‌ها: عمل بینی , جراحی بینی , عوارض عمل بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

 

یکی از اقدامات لازم برای بهبود وضعیت سایت، دریافت مشاوره سئو می باشد. برای دریافت این نوع مشاوره باید به افراد متخصص در حوزه وب و سئو مراجعه کرد که با عنوان مشاور سئو در این حیطه فعالیت می کند. برای دریافت مشاوره سئو، شما ابتدا باید برخی مسائل ابتدایی را در حوزه وب بدانید تا بتوانید بهترین و مفیدترین نوع مشاوره سئو را دریافت کنید.

انواع مشاوره سئو

همانطور که گفته شد، توجه به سئو سایت و استفاده از مشاوره سئو باعث می شود تا به رتبه های برتر در صفحه نتایج جستجوی مرورگر برسید.

مشاوره سئو سایت

رسیدن به رتبه های برتر در این زمینه سبب می شود تا کاربران زیادی به سایت شما مراجعه کنند.

اگر بر روی محتوای سایت بیشتر کار کنید و مقالات مرتبط با سایتتان را بر اساس قوانین سئو منتشر کنید، کاربران هدف سایت بالا می روند و بیشترین آمار بازدید سایت را به خود اختصاص می دهند. حضور فعال و مداوم کاربران هدف در سایت، سبب می شود تا آمار بازدید سایت شما به طور مداوم بالا باشد و سایتتان شناخته شده و مشهور گردد. از این رو می توانید با استفاده از مشاوره سئو، کسب و کار خود را از وب سایتتان گسترش دهید و بیشتر کسب درآمد کنید. سئو سایت ممکن است در جهت بهبود وضعیت سایت شما کمک کند و همچنین می توانند باعث لطمه خوردن به سایت شما شود. این بستگی به نوع استفاده مشاور سئو از اصول و قوانین سئو دارد. سئو دارای اصوا و قوانین مختلفی است که از برخی از آن ها می توان استفاده کرد و همچنین استفاده از برخی دیگر، ممنوعیت دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی کلی همه نوع سئو بپردازیم تا بتوانید کمی در این زمینه اطلاعات داشته باشید و در هنگام دریافت مشاوره سئو، به این موارد توجه کنید.

مشاوره سئو

سئو کلاه سفید

این نوع سئو که مشاور سئو اصولا باید به این موارد توجه بیشتری کند، به استفاده از تکنیک ها و اصول درست سئو اشاره دارد. این تکنیک ها هستند که استفاده از آن ها سبب افزایش رتبه سایت شما می شود.

سئو کلاه سیاه

این نوع سئو که استفاده از آن ممنوع می باشد، شامل اقدامات و اصولی می باشد که استفاده از آن ها سبب پنالتی و اسپم شدن سایت شما می گردد. در نتیجه نه تنها سایت در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود، بلکه آمار بازدید نیز به صورت چشمگیر کاهش پیدا کرده و سایت به شدت آسیب می بیند. استفاده از این نوع سئو باعث وارد شدن خسارات مالی زیادی به کس و کار شما می شود؛ زیرا برای برطرف کردن مشکلات سئو باید هم مشکلات به وجود آمده رفع شوند و هم زمانی که سایت به حالت عادی بازگشت، در جهت بهبود وضعیت آن تلاش زیادی شود که تمام این موارد، مستلزم هزینه می باشد. 

برای دریافت مشاوره سئو و افزایش آمار و رتبه سایت، می توانید از مشاوره های تخصصی و عالی سایت حسن آبادی استفاده نمایید.

همچنین می توانید مقالات و نکات مهم سئو که باعث پیشرفت وب سایت شما می شوند را از طریق این سایت دریافت نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

آیا از دست سیل عظیم بیکاری و مشکلات اقتصادی فرار کرده اید؟ تبریک! اگر شاغل هستید با چه لباسی به سر کار می روید؟ همه ی شغل ها اعم از کارگر، مهندس، معلم، مهماندار، وزیر، وکیل و ... یک لباس فرم یا لباس کار مخصوص دارند. اگر روزی شما با پوششی نامناسب به سر کار بروید، با توجه به معضلات کارفرمایان و حال روحی و روانی آن روزشان، حتی ممکن است اخراج شوید. لباس کار اینجا اهمیت خودش را به خوبی نشانتان می دهد. در این مطلب می خواهیم لباس فرم و پوشش کاری را به عنوان یک حکمت بررسی کنیم. شاید واقعا لازم نیست که شما هر روز یک ساک بزرگ به خاطر لباس و کفش کار همراه ببرید؟ خیر به این شاید خیلی دل نبندید.

لباس کار

لباس فرم و تاثیرات آن 

فواید لباس فرم بر هیچکس پوشیده نیست. یک حالت ساده که به عنوان مشتری تجربه کرده اید را به یاد بیاورید. ممکن است بخواهید حرف بزنید که پرسنل آن مکان متوجه آن نشوند. اگر یکی از آنها بدون لباس فرم کنار شما باشد، چه طور متوجه شغل وی خواهید شد؟ بله لباس فرم مزایای ویژه ای برای مشتری، کارفرما و کارکنان دارد. اگر به عنوان یک کارفرما شانس این را دارید که لباس فرم تعداد زیادی پرسنل خود را تعیین کنید، بهتر است سلیقه به خرج بدهید و با یک انتخاب درست انگیزه و اشتیاق کار کردن را درون کارمندان خود نهادینه کنید.

لباس فرم

 تصور کنید که هر روز که کارمند شما در راه سازمان قدم بر می دارد، یک نفر به او بگوید که چه لباس زیبایی، در کدام شرکت کار می کنید؟! این نشان می دهد که لباس فرم می تواند قدمی در راه برندسازی شما هم باشد. علاوه بر این لباس فرم راحت و ایمن برای کارکنان صنعتی هم واجب است. با لباس فرم روحیه ی تیمی درون کارگران شما بیشتر از قبل می شود و این در آخر به نفع بیزینس شما خواهد بود.

لباس فرم کار

چگونه لباس کار خوب را تشخیص دهیم؟

پارچه ای که لباس کار از آن دوخته می شود باید کیفیت بالایی داشته باشد و حداقل استفاده از پلی استر در آن رعایت شده باشد. اگر پارچه را در دست بگیرید و میزان درخشش آن در نور را بسنجید، می توانید کیفیت آن را دقیق تر حدس بزنید. لباس کار باید سایز مناسب شما باشد؛ به طوری که در فصل گرما خیلی تنگ نبوده و در زمستان سوز هوا را به داخل راه ندهد. یکی دیگر از مواردی که روی لباس کار کاملا در دید شما برای حدس کیفیت حضور دارد، زیپ است. عملکرد و جنس زیپ معرف لباس کار و تولید کننده ی آن است. اگر قصد خرید لباس کار مردانه، زنانه و ... را دارید یا برای شرکت خود می خواهید لباس فرم سفارش دهید، وب سایت یونکس آماده است تا پذیرای سفارشات خرید یا تولید شما باشد. 

 



:: برچسب‌ها: لباس کار , لباس فرم , کفش کار , تولید لباس کار , خرید لباس کار ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

دنیای تبلیغات انتها ندارد؛ متدهای تبلیغاتی آنقدر وسیع است که می تواند شما را به سرگیجه بیاندازد. طبق معمول هر کدام از این متد ها مزایا و معایبی دارند. مثلا قرار نیست شما آدرس سایتتان را در یک کادر 2*2 در روزنامه های کثیر الانتشار چاپ کنید و توقع داشته باشید که رتبه ی شما در نتایج جستجو بالا برود. هر چند اگر خیلی دقیق و حساب شده عمل کنید، و در کنار مارکتینگ از روانشناسی و فرهنگ بهره بگیرید، هر چیزی ممکن است.  بگذریم در اینجا قصد داریم قیمت رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها و مجله های اینترنتی مختلف را بررسی کنیم، اختلاف قیمت ها را تحلیل کنیم و تصمیم بگیریم که آیا پرداخت قیمت رپورتاژ آگهی به نفع ما هست؟

قیمت رپورتاژ آگهی

موارد تاثیر گذار در قیمت رپورتاژ آگهی

شاید با یک مثال از تبلیغات تلویزیونی راحت تر این موضوع را درک کنید. فرض کنید که شما قصد دارید یک تبلیغ 30 ثانیه ای در تلویزیون داشته باشید. با شبکه ی 3 سیما که معروف به شبکه ورزش و جوانان است تماس می گیرید و قیمت را جویا می شوید. بعد از کمی تامل دوباره ارتباط گرفته و می پرسید که اگر بخواهم بین دو نیمه ی ال کلاسیکو آگهی من پخش شود، قیمت این رپورتاژ تلویزیونی چه قدر است؟ بعد با شنیدن تعرفه این رپورتاژ مقداری ناراحت می شوید و با شبکه ی 4 سیما ارتباط می گیرید. آنها قیمت به مراتب پایین تری به شما می دهند. حال کدام انتخاب صحیح است؟

همانطور که برای تعیین به صرفه بودن تبلیغات به زمان و تعداد مخاطب نگاه می کنیم برای قیمت رپورتاژ آگهی هم معیارهای به خصوصی داریم. قرار نیست شما فقط به خاطر اسم یک خبرگزاری نزدیک به 3 میلیون هزینه کنید ولی بعدا متوجه شوید که آنها لینک شما را حذف کرده اند یا بک لینک نوفالو برایتان در نظر گرفته اند و …

رپورتاژ آگهی

نمی توان به طور کلی گفت که هیچ گرانی بی حکمت نیست و قیمت رپورتاژ آگهی هم حتما همین گونه است. در این مورد به خصوص شما باید دقیقا به دنبال حکمت آن باشید. اگر تخصص سئویی دارید به دنبال بررسی رتبه ی کشوری و میزان بازدید تمام خبرگزاری های باشید که ممکن است در آن ها رپورتاژ به انتشار رساند. قیمت رپورتاژ آگهی زمانی می تواند بالاتر باشد که آن سایت به خصوص از نظر رتبه، بازدید و معیارهای اعتباری دیگر سئو سایت در جایگاه بالاتری نسبت به بقیه هم صنف های خود قرار گرفته باشد.

قیمت رپورتاژ آگهی

چه طور قیمت رپورتاژ آگهی در همان روز را به دست آوریم

قیمت دیروز و امروز در کشور ما کاملا توجیه پذیر شده است. ولی در این مورد خیلی تغییر قیمت نداریم. مجموعه های مختلفی مثل ایران رپورتاژ در این زمینه یعنی فروش رپورتاژ آگهی فعالیت می کنند. فروش تعداد بیشتر رپورتاژ برای آن ها درآمدزاست و این به معنی قیمت رپورتاژ آگهی ارزان تر است. اگر اطلاعات کافی ندارید به جز برای کسب قیمت رپورتاژ آگهی می توانید برای انتخاب سایت یا وب سایت های منتشر کننده هم با این مجموعه ها مشورت کنید. ایران رپورتاژ از مشاوران فهیم و با اخلاقی بهره مند است که از راهنمایی شما خشنود خواهند شد.

 



:: برچسب‌ها: قیمت رپورتاژ آگهی , رپورتاژ آگهی , ایران رپورتاژ , متد تبلیغاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

 

سابقه قفل رمزی به سالیان بسیار بر می گردد.زمانی که رمز توسط تیم تحقیق و توسعه یک شرکت سازنده قفل، برای تبدیل شدن به جدیدترین سیستم امنیتی روز استفاده گردد. 

البته امروزه قفل رمزی تفاوت بسیاری با قفل رمزی آن زمان دارد. به دلیل اینکه در گذشته قفل رمزی توسط اهرم های مکانیکی و میل بادامک باز می گردید؛ ولی امروز از جدیدترین سیستم های روز مانند مدار الکترونیکی، پنل لمسی و…. استفاده می شود. 

یکی از شرکت های سازنده قفل دیجیتال و قفل رمزی، شرکت سامسونگ می باشد. بخش قفل دیجیتال سامسونگ شامل تولید قفل رمزی، قفل اثر انگشتی و غیره می باشد. البته در برخی از انواع قفل دیجیتال سامسونگ، شما تمام سیستم های امنیتی زیر را مشاهده می کنید.

در ادامه ما به بررسی قفل رمزی خواهیم پرداخت و معروف ترین مدل  قفل دیجیتال سامسونگ که دارای قفل رمزی هستند، را با هم بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

قفل رمزی یال

قفل رمزی چیست و چه مزایایی دارد؟

همان طور که واضح است، قفل رمزی به قفلی گفته می شود که به وسیله رمز باز می گردد. در گذشته، سیستم امنیتی این گونه از قفل ها به این صورت بود که هنگامی که شما رمزی را تنظیم می کردید، همزمان با آن حالت میل بادامک و قطعات درون آن تغییر می کرد و زمانی که شما رمز را وارد می کردید، حالت میل بادامک به حالت تنظیم شده تبدیل می شد و رمز باز می گردید.

اما امروزه و به لطف پیشرفت تکنولوژی، قفل رمزی دیجیتال به وسیله مدارهای الکترونیکی و حافظه داخلی باز می گردند. به این گونه رمز در سیستم امنیتی و حافظه قفل ذخیره می شود و هر گاه که شما رمزی را وارد می کنید، با آن رمز ذخیره شده در حافظه داخلی چک می شود و در صورت تطابق درب باز می گردد.

از مزایای قفل رمزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیگر هیچ نیازی به حمل دسته کلیدهای حجیم نخواهید داشت و کلید شما، درون ذهن شماست.

  • دیگر نگران گم کردن کلید و یا فراموشی و یا حتی جا گذاشتن آن در منزل یا اداره نباشید.

  • با نصب قفل رمزی بر روی درب منزلتان، خاص بودن را به درب منزل خود اضافه کنید.

  • دسته ای از قفل های رمزی، قابلیت اتصال به خانه هوشمند را نیز دارند. به این گونه که قابلیت متصل شدن به وسایل هوشمند دیگر منزل را دارند.

 

معروف ترین مدل  قفل دیجیتال سامسونگ

قفل دیجیتال سامسونگ مدل shp-dp920 

یکی از معروف ترین و زیباترین قفل های هوشمند سامسونگ، مدل shp-dp920 می باشد. این قفل دیجیتال سامسونگ توسط رمز، کارت و اثر انگشت باز می گردد. قابلیت اتصال به خانه هوشمند را نیز دارد. البته زیبایی آن را که کنار بگذاریم، دارای قوی ترین سیستم امروزه یعنی سیستم امنیتی دوبل می باشد. در سیستم امنیتی دوبل، برای باز شدن نیاز به وارد کردن رمز و اثر انگشت با هم هست و شما این ویژگی را در حال حاضر فقط در قفل های دیجیتال سامسونگ مشاهده خواهید کرد.

قفل دیجیتال سامسونگ

 



:: برچسب‌ها: قفل رمزی , قفل دیجیتال سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بارمان

بینی افرادی که نیاز به عمل زیبایی بینی دارند، به انواع مختلفی تقسیم می شود. انواع مختلف بینی بر اساس فرم و بافت بینی به دو دسته کلی تقسیم شده اند. این دو دسته که توسط جراحان زیبایی بینی تعریف شده است بینی گوشتی و استخوانی هستند. تفاوت این دو دسته در فرم بینی و بافت آن است و جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی با یکدیگر تفاوت هایی در روش انجام جراحی دارند.

ویژگی بینی های گوشتی و استخوانی چیست؟

بینی گوشتی

بینی گوشتی پرتکرار ترین عارضه ای است که بین افرادی که قصد عمل بینی دارند دیده می شود. ویژگی مشترک بینی های گوشتی، پوست ضخیم و چربی است که روی بینی را پوشانده است. چربی بینی به علت وجود غدد چربی متعدد و فعال است که به طور مداوم از خود چربی ترشح می کنند. در جراحی بینی گوشتی گاهی لازم می شود که بخشی از این غدد چربی برداشته شوند. ویژگی دیگر بینی های گوشتی بزرگی پره های بینی و نوک بینی نسبت به کل بینی و بافت ضعیف غضروفی است.

بینی استخوانی

بینی استخوانی بر خلاف بینی گوشتی پوستی نازک دارد و غدد چربی زیر پوست کمتر فعال هستند. مشکل رایج بینی استخوانی داشتن قوز روی پل بینی یا انحراف تیغه بینی است. به طور معمول در بینی های استخوانی تناسب لازم بین پره های بینی و نوک بینی با کل بینی وجود دارد و این نواحی نیازی به تغییر ندارند.

 

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به چه روشی انجام می شود؟

روش های جراحی بینی همیشه یکسان نبوده اند و مداوم در حال تغییر و به روز شدن هستند. اگر بخواهیم روش های جراحی بینی را بر اساس تکنیک به کار رفته دسته بندی کنیم، دو دسته ی باز و بسته برای روش های جراحی بینی وجود دارد. در روش باز، با ایجاد برشی در زیر ناحیه نوک بینی، پوست بینی به کلی برداشته می شود و جراح به بافت بینی و زیر پوست دسترسی پیدا می کند. در روش بسته اما بر خلاف روش باز پوست بینی دست نمی خورد و تمام تغییرات از داخل بینی و با ایجاد برش های کوچک انجام می شود. به طور واضح روش بسته آزادی عمل کمتری به جراح می دهد و برای عمل هایی که نیاز به تغییرات گسترده دارد مناسب نیست.

جراحی بینی گوشتی شکلی پیچیده و دشوار از جراحی بینی است. همانطور که گفته شد گاهی اوقات نیز نیاز است که جراح روی پوست بینی تغییراتی را اعمال کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که جراحی بینی گوشتی با استفاده از تکنیک بسته امکان پذیر نیست و روش باز بهترین راه برای جراحی بینی گوشتی است.

روش جراحی بینی گوشتی

متدهای جراحی همیشه در حال ارتقا و بهبود بوده اند. جراحی بینی گوشتی از مواردی بوده که روش انجام آن مورد تردید بوده است. در حال حاضر روش پذیرفته شده ی جراحی بینی گوشتی به این صورت است که با انجام برش های لازم برای جراحی باز پوست بینی برداشته می شود. سپس بخش هایی که نیاز به کوچک شدن دارند با تراش دهی یا بخیه زدن بافت ها کوچک می شوند. سپس بخش های ضعیف غضروف بینی با پیوند زدن تکه های غضروفی که از دیگر بخش های بدن برداشته شده اند تقویت می شود. به این صورت دیگر بینی گوشتی بعد از جراحی دفرمه نمی شود و حالت خود را حفظ می کند.

با وجود اینکه روش های جراحی همواره در حال تغییر بهتر شدن هستند و ممکن است در آینده روش های بهتری برای جراحی بینی ابداع شود، اما در حال حاضر روش های موجود قابل اعتماد هستند و در صورتی که توسط فرد متخصص اجرا شوند می توان اطمینان داشت که نتیجه ی عمل رضایت بخش خواهد بود.



:: برچسب‌ها: جراحی بینی گوشتی , جراحی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()