راهنمای خرید لباس کار استاندارد و اهمیت آن
نوشته شده توسط : بارمان

برای شروع هر کار یا حرفه، یک الزاماتی وجود دارد که اگر رعایت نشوند، مشکلاتی را برای فرد به وجود خواهند آورد. یکی از این الزامات لباس کار است. لباس کار بخش حیاتی و مهم برای شروع یک کار است. 

لباس کار علاوه بر ایمن نگه داشت ویژگی های دیگری نیز دارد از جمله این که یک گروه کار متحدالشکل می شوند و باعث ایجاد نظم و آراستگی می شود. همچنین می توان آن ها را به آسانی از افراد متفرقه تشخیص داد. امروزه با پیشرفت صنعت نساجی و طراحی لباس، تنوع گسترده ای در زمینه طرح های لباس کار، رنگ لباس کار و... وجود دارد.

لباس کار با توجه به نوع فعالیت یک فرد شامل لباس های یک تکه و دو تکه می باشد. جنس لباس از مهمترین عوامل تعیین قیمت لباس کار است. بهتر است در هر محیطی با توجه به شرایط همان کار و نوع نیاز کارکنان لباس مخصوص کار برای آنها فراهم شود و همه ملزم به استفاده از این لباسها باشند. برای مثال اگر شخصی در محیطی با دستگاههای حرارتی کار میکند، قطعا لباس کار او با لباس فرد دیگری که در محیطی باز و ارتفاع کار میکند باید تفاوتهایی را داشته باشد.

ویژگی های یک لباس کار استاندارد

لباس کار استاندارد شما باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. لباس کار به محض آغشته شدن به مواد نفتی و یا دیگر مواد اشتعال زا باید از بدن خارج شده و مورد شستشوی اصولی قرار گیرد.
  2. آستین لباس کار شما باید بر حسب نوع فعالیت از نوع آستین بلند و یا آستین کوتاه باشد.
  3. لباس کار باید متناسب با سایز بدن شما بوده و تنگ یا گشاد نباشد.
  4.  لباس کار باید به صورت کاملاً محکم دوخته شود و امکان باز شدن درزها به حداقل ممکن رسیده باشد. 
  5. فضاهایی با میزان گرد و خاک بسیار زیاد و یا تولید دود و مواد سمی، نیازمند استفاده از لباس کار هایی بدون لبه و جیب می باشد.
  6. بر روی لباس کار نباید از هیچ گونه وسیله شخصی و یا وسایل قابل اشتعال استفاده گردد.
  7. در صورتی که از لباس های یک تکه و یا همان لباس های یکسره استفاده می کنید خرید لباس های بدون دکمه به مطلوب استانداردهای حفاظتی نزدیک تر است.
  8. در واحدهایی با فعالیت های صنعتی بسیار سنگین بهتر است از لباس کار هایی با الیاف طبیعی تر استفاده شود.

تصویر مرتبط

 

اهمیت لباس کار

اگر شما یک کارگاه، آزمایشگاه، کارخانه، داروخانه و یا حتی آشپزخانه دارید، می توانید برای کارگران خود یک لباس کار به صورت لباس فرم تهیه کنید. وقتی فردی از بیرون به عنوان مهمان وارد فضای کاری تحت نظر شما می شود، لباس کار و لوازم ایمنی (safety apparatus) افراد اولین چیزی است که نظر وی را به خود جلب می کند، شما می توانید برای هر بخش یک ست لباس کار ویژه در نظر بگیرید نشان دهنده پرستیج کاری بالای مجموعه خواهد بود.

موارد گفته شده تنها بخشی از نکات تشخیص لباس کار استاندارد می باشد. نحوه خرید نیز بسیار مهم است که توصیه میکنیم حتما از فروشگاه های معتبر مانند یونکس خرید خود را انجام دهید.





:: برچسب‌ها: لباس کار , ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: