انواع موتور کرکره برقی و کاربرد آنها در کرکره برقی پارکینگ
نوشته شده توسط : بارمان

از موتور کرکره برقی امروزه در مکان های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از مهم ترین مصارف موتور کرکره برقی در کرکره برقی پارکینگ است که نوع جدیدی از ورودی در ساختمان های مسکونی و مراکز تجاری است. استفاده از کرکره برقی پارکینگ نسبت به درب های فلزی بسیار راحت تر بوده و کنترل و نظارت بهتری روی ورود و خروج افراد اعمال می‌شود.

چرا موتور کرکره برقی؟

این روز ها موتور کرکره برقی کم کم در حال تسخیر بازار و حذف تدریجی بازوهای الکتریکی است. ولی چرا موتور کرکره برقی ترجیح داده شده است؟ پاسخ به این نکته بر می‌گردد که موتور کرکره برقی به جای استفاده از بازوهای الکتریکی، از موتور چرخشی در کرکره برقی پارکینگ استفاده می کند که دوام و عمر بیشتری دارد.

انواع موتور کرکره برقی

ساید

موتور ساید یکی از انواع موتور در کرکره برقی می‌باشد که با نام موتور کناری و راست نیز شناخته می‌شود، و به دلیل اینکه در هنگام نصب کرکره برقی در کنار و سمت راست آن نصب می‌شود، به این نام خوانده می‌شود. از موتور ساید کرکره برای برای مکان های پرتردد استفاده می‌شود و به همین دلیل در مکان های پرتردد مثل پاساژها و درب های پارکینگ ها بهترین کاربرد را دارد. این موتور در قدرت های مختلفی تولید می‌شود و می توان آن را بر حسب نیاز خود تهیه کرد.

مهم ترین مدل های موتور ساید :

  • موتور اس دی سی

  • موتور بارزانته

  • موتور اتومات

  • موتور لیفت توربو

توبلار

موتورهای برقی توبلار به مانند موتورهای ساید کرکره برقی در دو نوع کلی سبک و سنگین تولید می‌شوند. نمونه سبک این موتور قدرتی در بازه ۳۰ الی ۱۴۰ کیلوگرم دارد و برای مکان هایی با طول و عرض کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه سنگین و یا صنعتی این موتور دارای قدرتی حدود ۱۴۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم می‌باشند و به همین دلیل می‌توان از آنها برای مکان هایی که تیغه یا عرض بیشتر، و همچنین تردد بالاتری دارند، استفاده کرد.

انتخاب یک کرکره برقی پارکینگ مناسب به چه عواملی بستگی دارد؟

انتخاب یک کرکره برقی پارکینگ مناسب به 2 عامل بستگی دارد:

موتور کرکره برقی قوی و کاربردی

مهم ترین نکته در کرکره پارکینگ استفاده از موتور کرکره برقی ای است که مناسب آن ساختمان باشد. برای تشخیص نوع مناسب موتور کرکره برقی برای کرکره برقی پارکینگ، باید به میزان تردد و رف آمد در ساختمان توجه کرد. به عنوان مثال اگر ساختمانی بالای 4 واحد دارد، به دلیل رفت و آمد بالا بهتر است از موتور ساید استفاده کند. موتور ساید به دلیل قدرت بالایی که دارد، در ترددهای بالا و عرض های بیشتر، گزینه بهتری برای انتخاب است. موتور ساید در ترددهای بالا از کار نمی‌افتد و از این نظر نسبت به موتور توبلار برتری دارد.

 تیغه مناسب

در انتخاب تیغه کرکره برقی باید به ابعاد پارکینگ و میزان سر و صدا و آلودگی صوتی هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی توجه نمود. تیغه های آلومینیومی قوس دار، از جمله تیغه های کم صدا هستند. همچنین برای ساختمانهایی که خیلی حساس هستند از تیغه های بی صدا غضروف دار استفاده کرد. 

این گونه تیغه ها به گونه ای طراحی شده اند که بین دو تیغه یک لایه پلاستیک نرم غضروف مانند قرار گرفته تا مانع از اصطکاک و ایجاد صدا گردد. به طور کلی می‌توان گفت، پرکاربردترین تیغه برای استفاده در پارکینگ، کرکره برقی آلومینیومی است. در برخی موارد هم برای ورود نور بیشتر به پارکینگ، از کرکره برقی با تیغه پانچ استفاده می‌کند و یا از تیغه شفاف پلی کربن استفاده می‌کند.

ملزومات ایمنی موتور کرکره برقی

تجهیزات ایمنی کرکره برقی، دیگر عامل تاثیرگذار بر قیمت کرکره برقی پارکینگ است. به عنوان مثال اگر کرکره برقی به طور تصادفی با خودروی شما برخورد کند؛ باید ایمنی آن طوری باشد که به خودرو آسیبی وارد نشود. توصیه می‌شود حتما از فتوسل برای سنسور ایمنی برای کرکره برقی پارکینگ استفاده شود تا از این آسیب جلوگیری شود.

همچنین بهتر است برای جلوگیری از سرقت کرکره برقی، به جای ریل آلومینیومی از ریل آهنی استفاده کنید که همه اینها بر قیمت کرکره برقی تاثیرگذارند.

جمع بندی

در این مقاله انواع موتور کرکره برقی مورد بررسی قرار گرفت و درباره هر نوع و مدل از آنها اطلاعاتی ارائه شد. همچنین تاثیر موتور کرکره برقی در کرکره برقی پارکینگ بررسی شد. همانطور که بیان شد، نوع موتور برقی و انتخاب مکان به کارگیری آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما با مراجعه به وبسایت متین هوشمند می توانید درباره آنها اطلاعات جامع و کاملی کسب کنید.

 





:: برچسب‌ها: موتور کرکره برقی , کرکره برقی پارکینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: