نکات تعیین کننده در خرید و قیمت ایزوگام
نوشته شده توسط : بارمان

شما با توجه به مکانی که نیاز دارید می‌توانید از ایزوگام استفاده کنید به عنوان مثال ایزوگام تک لایه، دو لایه، دارای فویل و یا بدون فویل و همچنین انواع ایزوگام زمستانی و حتی تابستانی قیمت‌های مختلفی دارند که بسته به نیاز‌های شما ممکن است مناسب باشند و یا نباشند.

همینطور به غیر از نوع ایزوگام ، محل نصب آن نیز بر روی قیمت ایزوگام تاثیر دارد. نصب ایزوگام روی سطوح مسطح بام و  یا سرویس‌های بهداشتی و حمام با متراژهای محدود، قیمت متفاوتی دارند.

البته که این نکته را هم در نظر داشته باشید که مقدار مصرفی ایزوگام  دقیقا برابر با سطوح مورد پوششتان نیست. چرا؟ چون اگر دقت داشته باشید۲۰ درصد از ایزوگام برای پوشاندن لایه‌های کناری دیواره‌ها مصرف خواهد شد.

بنابراین برای تعیین بودجتان و فهمیدن قیمت ایزوگام متراژ سطح را ضرب در ۱.۲ کنید و عدد نهایی را بدست بیاورید.

قیمت ایزوگام

عوامل موثر در قیمت ایزوگام

  • نوع ایزوگام

  • داشتن ضمانت نامه کتبی و همینطور بیمه نامه معتبر برای شرکت‌ها

  • آب و هوای منطقه زندگی

  • مکانی که ایزوگام در آن قرار می‌گیرد

انواع ایزوگام

ایزوگام‌ها براساس ماده تشکیل دهنده، لایه‌های به کار رفته و روکش آلومینیومی به 6 دسته تقسیم می‌شوند که آن‌ها با توجه به مکانی که می‌خواید ایزوگام کنید فرق می‌کند.

1. ایزوگام تک لایه

 از یک لایه تیشو پلی استر که قیر اندود شده است تولید می‌شود.

بیشتر برای سطوح ناصاف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال برای گوشه‌های دیوار یا محل‌هایی که دارای پستی و بلندی دارند.

در نتیجه می‌توان گفت که ایزوگام تک لایه دارای استحکام کمتر ولی انعطاف بیشتر است.

در مکان‌های مرطوب می‌توان از ۲ لایه از ایزوگام تک لایه روی هم جهت ایجاد مقاومت نصب کرد.

قیمت ایزوگام تک لایه نسبت به دو لایه کمتر است.

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در محل‌هایی که رطوبت کمتری دارد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2. ایزوگام دو لایه

مواد تشکیل دهنده‌ی ایزوگام دولایه شامل یک لایه پلی‌استر، یک لایه تیشو اضافه، جهت استحکام بیشتر و لایه‌های قیر و فویل می‌باشد.

ایزوگام دولایه را بیشتر در پشت بام‌ها و دیوار بیرونی و محل‌هایی که رطوبت آن زیادتر است استفاده می‌شود.

از لحاظ قیمتی نسبت به ایزوگام تک لایه بیشتر است.

ضخامت آن بیشتر است و برای نصب در گوشه‌ها و یا محل‌هایی که پستی و بلندی دارند، چندان مناسب نیست.

3. ایزوگام پلیمری

۶۰ یا ۷۰ درصد از این مدل ایزوگام از قیر درست شده است.

یک مزیت ایزوگام پلیمری این است که ایزوگام در رده عایق های رطوبتی نوع A قرار دارد و براساس استاندارد ملی کشور ساخته می شود.

ایزوگام پلیمری انعطاف پذیری زیادی دارد یعنی تا حدود منفی 5 درجه در فصل سرما انعطاف دارد. البته انعطاف پذیری این عایق در فصل گرما تا حدود 100 درجه سانتی گراد است

. ایزوگام پلیمری سال های زیادی (برابر با 15 سال) پس از نصب قابلیت ماندگاری دارد

4.ایزوگام دمیده

کاربرد این ایزوگام در ساخت ورق‌های پوشش بام، باتری‌های اتومبیل است.

همانطور که از نام  ایزوگام دمیده مشخص است، از قیر دمیده ساخته شده است. ایزوگام دمیده شده، با دمیدن هوا داخل مازوت یا نفت کوره تشکیل می‌شود. ایزوگام دمیده در مقایسه با ایزوگام  پلیمری عمر و کیفیت کمتری دارد که به عواملی بسیاری در مواد سازنده آنها از جمله قیر بسته است.

5. ایزوگام با روکش آلومینیومی

این مدل ایزوگام بهترین مدل ایزوگام برای پشت‌بام خانه‌‌هاست. زیرا این نوع ایزوگام بهترین انتخاب برای سقف‌های تخت و همچنین سقف شیبدار می‌باشد زیرا استحکام بیشتری است و دوام بالایی دارد.

بهترین نوع ایزوگام برای پشت بام است.

6. ایزوگام بدون روکش آلومینیومی

این مدل ایزوگام یک مدل عایق رطوبتی هست و همانطور که از نام آن پیداست بدون پوشش آلومینیومی است و کاربرد آن برای عایق کاری سرویس‌های بهداشتی، پی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

داشتن ضمانت نامه کتبی و همینطور بیمه نامه معتبر برای شرکت‌ها

وجود ضمانت نامه امر بسیار مهمی می‌باشد. اگر شرکت پخش کننده ایزوگام، دارای ضمانت نامه کتبی باشد نشان دهنده‌ی این موضوع است که دارای خدمات پس از فروش می‌باشد. خدمات پس از فروش با قیمت ایزوگام رابطه مستقیمی دارد که باعث بالا رفتن قیمت ایزوگام می‌شود. 

آب و هوای منطقه زندگی

قطعا آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بر روی میزان هزینه‌ ایزوگام تاثیر دارد. زیرا هرچه در مناطق مرطوب که در آن بارش برف و باران زیاد باشد، باید سقف منازل و آپارتمان‌ها ایزوگام با کیفیت‌تری داشته باشید.

مکانی که ایزوگام در آن قرار می‌گیرد

اگر می‌خواهید در قسمت‌های پایه و پی ساختمان از ایزوگام استفاده کنید. لازم نیست که ایزوگامی که تهیه می‌کنید دارای ویژگی‌های خاصی باشد و از ایزوگام ساده نیز می‌توان استفاده کرد. ولی برای مکان‌هایی که احتمال بارش باران و برف در آن بیشتر باشد باید از ایزوگام‌هایی استفاده کنید که کیفیت بالاتری دارند.

کلام آخر

خیلی ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید ما در اینجا به صورت کلی با عوامل موثر در قیمت ایزوگام و انواع آن آشنا شدیم. برای اینکه به صورت دقیق از وضعیت قیمت ایزوگام در بازار مطلع شوید، لینک ایزوگام ایران (https://izogamiran.com) کلیک کنید و وارد سایت شوید.





:: برچسب‌ها: قیمت ایزوگام , ایزوگام ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: