عمل بینی گوشتی به چه روشی انجام می شود؟
نوشته شده توسط : بارمان

بینی گوشتی فرم رایجی در میان افراد است و تعداد کسانی که قصد جراحی آن را دارند بسیار است. اما همیشه یک نگرانی برای این افراد وجود داشته است. آن هم این است که چقدر می توان به موفقیت عمل بینی گوشتی امید داشت؟ دلیل این تردید این است که تا مدت بسیاری هر کس بینی گوشتی خود را عمل می کرد، بینی او بعد از عمل فرم خود را از دست می داد و اثر جراحی بر می گشت. اما امروزه تقریبا با اطمینان می توان گفت این نگرانی ها دیگر برطرف شده است و با پیشرفت‌های اخیر در متدهای جراحی، عمل بینی گوشتی به شکل راحت تری انجام می شود و می‌توان گفت که بر خلاف گذشته دیگر عوارضی ندارد و نتیجه جراحی این گونه از بینی ها کاملا موفقیت آمیز است.

از متدهایی که عمل بینی گوشتی را متحول و همه را به این جراحی امیدوار کرده تکنیک پیوند غضروف به قسمت های ضعیف بینی است.

بهترین روش عمل بینی گوشتی

ویژگی‌های بینی گوشتی

بر خلاف اسم آن، بینی گوشتی گوشت بیشتری ندارد بلکه نوع بافت و ساختار آن با بینی استخوانی تفاوت دارد. ویژگی های زیر در اکثر بینی های گوشتی مشترک است.

بینی گوشتی، پوست ضخیم‌ و سفتی دارد.

مقدار چربی روی پوست آن زیاد است.

بینی گوشتی دارای غضروف و استخوان ضعیف و نازک است.

پره‌های بینی و نوک بینی گوشتی پهن هستند.

این ویژگی‌ها در بینی‌های گوشتی یکسان نیست، به عنوان مثال یک دسته از بینی‌های گوشتی پوست ضخیم دارند اما در دسته دوم گوشتی بودن بینی به خاطر لایه چربی زیاد زیر پوستی است چون غده‌های سباسه آن‌ها خیلی زیاد است. تجربه نشان داده است که جراحی دسته دوم راحت‌تر است و با تجویز رژیم غذایی یا داروی مناسب می‌توان لایه چربی زیر پوست بینی را تا حد امکان کم کرد که جراحی آسان‌تر شود.

اما برعکس بینی گوشتی، بینی استخوانی پوست نازک و بافت استخوانی و غضروفی ضخیم دارد. با لمس کردن هم می‌توان نوع بینی را تشخیص داد. اگر استخوان بینی را زیر انگشتان خود واضح حس نکردید، بدانید که بینی گوشتی است.

عمل بینی گوشتی

تفاوت عمل بینی گوشتی با بینی استخوانی

در گذشته از تکنیک خاصی برای عمل بینی گوشتی استفاده نمی‌شد چون هنوز تکنیک جدید ابداع نشده بود. به همین علت بسیاری از افراد بعد از جراجی، دچار افتادگی بینی می‌شدند و به اصطلاح بینی آن‌ها برگشت داشت.

از آنجایی که بافت استخوانی و غضروفی بینی گوشتی، ضعیف است در صورت ترشیدن نازک تر و ضعیف‌تر شده و توان نگه داشتن بینی گوشتی را نخواهد داشت. کشش جاذبه زمین نیز این مسأله را شدیدتر می‌کند در نتیجه بینی دچار افتادگی می‌شود.

اما امروزه از تکنیک‌های پیشرفته برای عمل بینی گوشتی استفاده می‌شود. در این روش تلاش می‌شود تا جایی که امکان دارد بافت غضروفی بینی را تقویت کنند و برای این کار ممکن است از غضروف گوش یا دنده قرض گرفته شود. در اثر این روش، دیگر بینی برگشت نخواهد داشت و استحکام و پایداری خود را حفظ خواهد کرد. البته این کار به ظرافت و دقت زیادی نیاز دارد بنابراین در انتخاب جراح خود بسیاردقت کنید که تبحر کافی در عمل بینی گوشتی داشته باشد.

بینی‌های گوشتی بعد از عمل دچار ورم شدید می‌شوند و دوران نقاهت آن طولانی‌تر است.

تفاوت عمل بینی گوشتی و استخوانی

علت ورم زیاد بعد از عمل بینی

ورمی که بعد از عمل بینی در بینی مشاهده می شود، جزو عوارض طبیعی عمل بینی و بین همه ی افرادی که تحت این جراحی قرار می گیرند مشترک است. بنابراین جای نگرانی ندارد و بعد از مدتی برطرف می‌شود. ورم بینی را می توان به دو دسته تقسیم کرد. نوع اول به دلیل برش‌ها و زخم‌های جراحی همزمان با کبودی ایجاد می‌شود و در مدت زمانی نزدیک دو هفته بهبود می‌یابد. معمولاً ورم در بینی‌ گوشتی، شایع‌تر است.

نوع دوم ورم بینی بر اثر تجمع مایعات بافتی رخ می دهد. همانطور که احتمالا می دانید در عمل بینی به روش باز، لازم است که پوست برش بخورد و کاملا بالا زده شود. بعد از اتمام کار و ایجاد تغییرات در ساختار استخوان و غضروف، دوباره پوست به روی استخوان بازگردانده می شود. بنابراین بین استخوان و پوست یک فضای خالی ایجاد می‌شود که در این ناحیه خالی، مایعات بافتی تجمع می‌کنند و باعث تورم می‌شوند. البته این ورم پایدار نیست و بعد از گذشت یک سال به طور کامل رفع می‌گردد.





:: برچسب‌ها: عمل بینی گوشتی , عمل بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: