عمل بینی با لیزر حقیقت دارد؟
نوشته شده توسط : بارمان

درد و دیگر عوارضی که جراحی بینی دارد همیشه باعث می شود افراد به دنبال روش های جایگزین جراحی برای تغییر شکل بینی خود باشند. به دنبال آن تبلیغات بسیاری در فضای مجازی برای عمل بینی بدون جراحی پخش شده است و افراد بسیاری را با آن جذب می کنند. یکی از آنها عمل بینی با لیزر است. لیزر ابزاری است که در پزشکی کاربردهایی دارد. اما اینکه آیا می توان جراحی بینی را با لیزر انجام داد و اینکه عمل بینی با لیزر چقدر تفاوت دارد و چقدر عوارض آن کمتر است را در ادامه با یکدیگر بررسی می کنیم.

عمل بینی با لیزر

عمل بینی با لیزر چقدر واقعیت دارد؟

لیزر کاربردهای متنوعی در پزشکی دارد. انواع مختلفی از لیزر نیز وجود دارد. لیزر می تواند در سلول های عضو هدف تاثیر بگذارد و آن ها را تغییر دهد. همچنین برای از بین بردن سلول های مخرب سرطانی می توان از لیزر استفاده کرد. اما کاربردی که برای عمل بینی با لیزر می توان در نظر گرفت، استفاده از لیزر به جای ابزار برش است. چند مرحله برش در عمل بینی وجود دارد. ولی برای این برش ها نمی توان از لیزر بهره برد. متاسفانه این گونه تبلیغ می شود که با لیزر و بدون جراحی و درد و خونریزی می توان جراحی بینی را انجام داد. در حالی که استفاده از لیزر نیز داخل یک جراحی انجام می شود و لیزر به خودی خود فرم بینی را تغییر نمی دهد. همچنین نمی توان اثبات کرد درد آن نیز کمتر است.

به هر حال برای تغییر فرم بینی، انجام جراحی گریز ناپذیر است حال می خواهد جراحی با استفاده از لیزر باشد یا دیگر ابزار برش.

کاربرد دیگری که برای لیزر می توان در نظر گرفت این است که می توان با لیزر ضخامت پوست را تغییر داد. همانطور که گفتیم تاباندن لیزر می تواند سلول ها را از بین ببرد یا آن ها را تغییر دهد. یکی از مشکلاتی که عموما بینی های گوشتی دارند این است که ضخامت پوست آن ها بسیار زیاد است و این مسئله در جراحی می تواند مشکل ایجاد کند. با استفاده از لیزر می توان اندکی ضخامت پوست را کاهش داد که البته این کار باید با دقت زیاد و توسط متخصص انجام شود.

عمل بینی با لیزر

عمل بینی با لیزر، راست یا دروغ؟

لیزر برای اصلاح و زیباسازی پوست کاربرد بسیاری دارد. به خصوص پوست بینی که می توان ضخامت آن را با لیزر تغییر داد. اما ادعاهایی که درباره عمل بینی با لیزر می شود این گونه است که انگار لیزر به تنهایی و بدون انجام جراحی می تواند تغییر فوق العاده ای روی بینی ایجاد کند. باید گفت این ادعاها کاملا دروغ است و کاربرد لیزر اصلا به این شکل نیست. نهایتا بتوان از لیزر به عنوان ابزار برش در جراحی بینی استفاده کرد.

در صورتی که قصد انجام جراحی بینی دارید باید به چنین تبلیغاتی اهمیت ندهید و حقایق را درباره عمل بینی بدانید. عمل بینی عوارضی دارد که اجتناب ناپذیر است و باید خود را برای آن ها آماده کنید. در صورت داشتن آمادگی، رعایت مراقبت ها و انجام جراحی توسط فرد متخصص نگرانی ای درباره نتیجه جراحی و عوارض آن وجود ندارد.

 





:: برچسب‌ها: عمل بینی , عمل بینی با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: