عینک محافظ چشم
نوشته شده توسط : بارمان

چرا هنگام استفاده از عینک ایمنی یا عینک محافظ می توانید بینایی گرانبها را از دست دهید که می تواند برای یک عمر دید خوب ، چشم شما را ایمن نگه دارد؟

لازمه هر کاری ایمنی می باشد، عینک محافظ چشم مهم ترین بخش ایمنی می باشد. طبق گزارش Prevent Blindness America ، هر ساله بیش از 700000 آمریکایی در محل کار چشمان خود را زخمی می کنند و 125000 نفر دیگر در خانه چشمان خود را زخمی می کنند. بیش از 40،000 کودک و بزرگسال آمریکایی در هنگام ورزش از آسیب دیدگی چشم رنج می برند ، در حالی که هزاران آسیب دیدگی چشم دیگر گزارش نمی شود.

از آنجا که کارشناسان می گویند استفاده از عینک محافظ مناسب می تواند تا 90 درصد از آسیب دیدگی چشم جلوگیری کند ، ممکن است بخواهید درباره عینک های ایمنی و عینک هایی که مناسب ترین شیوه زندگی شما هستند بیشتر بدانید.

عینک ایمنی و عینک ایمنی چه تفاوتی با عینک عادی دارد؟

عینک ایمنی باید مطابق با استاندارد بالاتری از مقاومت در برابر ضربه نسبت به عینک عادی باشد ، که گاهی اوقات متخصصان نوری آن را "عینک لباس" می نامند. این استاندارد بالاتر هم در لنزها و هم در قاب عینک ایمنی و عینک اعمال می شود.

عینک محافظ چشم

عینک ایمنی دو نوع است: عینک ایمنی با نسخه و عینک بدون نسخه (عینک ایمنی "پلانو" نیز نامیده می شود.

بدون در نظر گرفتن اندازه و دوام قاب و لنزها ، عینک های طبی با نسخه معمولی از نظر عینک ایمنی واجد شرایط نیستند مگر اینکه از معیارهای خاصی برخوردار باشند.

در ایالات متحده ، دولت فدرال برای کاهش خطر صدمات در محل کار ، دستورالعمل های ایمنی برای محل کار تعیین می کند. اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) در وزارت کار ایالات متحده بر اقدامات ایمنی در محل کار و محیط های آموزشی نظارت می کند.

OSHA استانداردهای عینک ایمنی را که توسط انستیتوی استاندارد ملی آمریکا (ANSI) ، یک سازمان خصوصی و غیرانتفاعی ایجاد کرده و استانداردهای کیفیت و ایمنی را برای طیف گسترده ای از محصولات ایجاد می کند ، تصویب کرده است.

استاندارد ANSI که برای ایمنی چشم اعمال می شود ، شامل انواع مختلفی از دستگاه های محافظت از چشم ، از جمله عینک چشم (بدون نسخه و عینک) ، عینک محافظ ، محافظ صورت ، کلاه ایمنی جوشکاری و ماسک تنفسی تمام صورت است.

استانداردهای ANSI برای عینک ایمنی

استانداردهای به روز شده عینک ایمنی ANSI شامل ویژگی های اصلی زیر است:

    برای آزمایشات اولیه ضربه ، لنزها به طور جداگانه آزمایش می شوند (در یک قاب نصب نشده اند). برای طبقه بندی ضربه بالا ، قاب و لنزها به عنوان یک واحد با هم آزمایش می شوند.

عینک محافظ چشم

    آزمون "drop ball" طبقه بندی اساسی ایمنی ضربه را برای لنزها تعیین می کند. در این آزمایش ، یک توپ فولادی به قطر یک اینچ از ارتفاع 50 اینچ به لنز افتاده است. برای عبور ، لنز نباید ترک بخورد ، تراشه یا شکسته شود. تمام لنزهای ایمنی شیشه باید این آزمایش را انجام دهند. برای لنزهای ایمنی پلاستیک ، فقط یک نمونه آماری از یک دسته بزرگ از لنزها نیاز به آزمایش دارد.

    در آزمایش ضربه بالا ، یک آزمایش سرعت بالا با شلیک یک توپ فولادی با قطر یک چهارم اینچ به لنز با سرعت 150 فوت بر ثانیه انجام می شود. برای عبور ، لنز نباید ترک بخورد ، تراشه یا شکسته شود و نباید از نگهدارنده لنز جدا شود.

نحوه ارزیابی درجه بندی عینک ایمنی و عینک ایمنی

علامت بعلاوه برای تعیین اینکه آیا یک لنز از تست سرعت بالا که در بالا توضیح داده شده است عبور کرده است یا نه ، به دنبال علامت "+" باشید که نشان دهنده تأیید آن در هنگام ضربه زیاد است.

عینک محافظ چشم

بالا: این محافظ ایمنی در فروشگاه های سخت افزار یافت می شود. روی شیشه های کوچکتر قرار می گیرد اما گاهی اوقات مه می شود. پایین: این عینک های ایمنی دارای محافظ های جانبی هستند که محافظت چندانی ندارند اما کمتر مه می شوند.

این علامت ممکن است به هر لنز تجویزی با ضخامت یکسان یا بیشتر (در نازک ترین نقطه لنز) ، ساخته شده از همان ماده توسط همان سازنده و با همان پوشش (پوشش) اعمال شود.

علامت های "V" و "S". علامت های دیگر لنزهایی که روی لنزهای ایمنی ظاهر می شوند "V" (نشانگر فتوکرومیک بودن لنز) و "S" است (نشان می دهد لنز رنگ خاصی دارد). در بعضی موارد ، ممکن است یک عدد نیز روی لنزهای ایمنی سایه دار علامت گذاری شود تا نشان دهد که میزان انتقال نور توسط رنگ کاهش می یابد.

شیشه های ایمنی سایه دار برای استفاده در هنگام کار با فلز مذاب و در عملیات لحیم کاری ، لحیم کاری ، برش و جوشکاری دارای تراکم رنگی هستند که می توانند از 1.5 تا 3.0 (سایه ملایم تا متوسط ​​برای لحیم کاری مشعل) تا 10 تا 14 (سایه های بسیار تیره برای برق) جوش قوس الکتریکی).

تمام علائم لنزهای ایمنی باید دائمی باشند. اگر لنزها از استاندارد ضربه بالایی برخوردار نیستند ، باید برچسب هشدار دهنده ای که فقط توسط فرد برداشته می شود بر روی ایمنی تجویز شودعینک

تست قاب برای عینک ایمنی و عینک ایمنی

فریم های عینک ایمنی با استفاده از همان معیارها آزمایش می شوند که آیا در کاربردهای اصلی یا ضربه ای زیاد استفاده می شوند. آزمایشات قاب شامل موارد زیر است:

    تأثیر جرم زیاد در این آزمایش ، یک پرتابه فولادی به قطر یک اینچ به وزن 17.6 اونس از طریق لوله ای از ارتفاع 50 اینچ به لنزهای ایمنی نصب شده در یک قاب ریخته می شود. قاب توسط فرم سر مصنوعی "پوشیده" می شود. برای عبور ، قاب باید کاملاً لنز را حفظ کند و هیچ قطعه ای نمی تواند از سطح داخلی جز frame قاب که لنزها را نگه دارد جدا شود.

    ماندگاری قاب های ایمنی همچنین باید یک تست مقاومت در برابر اشتعال ، یک تست مقاومت در برابر خوردگی و سایر تست های دوام را داشته باشند.

    تأثیر سرعت بالا

این آزمایش شامل شلیک یک توپ فولادی یک چهارم اینچی به لنز و قاب با سرعت 150 فوت در ثانیه از فاصله کمی کمتر از 10 اینچ است. این آزمون چندین بار (هر بار با یک قاب و لنز جدید) در زوایا و موقعیت های مختلف ضربه تکرار می شود. معیارهای قبولی همانند آزمون تأثیر جرم زیاد است.

 

نحوه ارزیابی استانداردهای قاب های مورد استفاده در عینک محافظ

عینک ایمنی بدون نسخه با لنزهای غیرقابل جدا شدن باید به طور دائم با علامت تجاری تولید کننده و "Z87" (ضربه اساسی) یا "Z87 +" (ضربه زیاد) در قسمت جلوی قاب یا یک معبد مشخص شود.

قاب های ایمنی نسخه ای باید به طور دائم با علامت تجاری تولید کننده و "Z87-2" در قسمت جلوی قاب و در هر دو معبد مشخص شوند.

برای کسب اطلاعات کامل ، می توانید یک نسخه از استاندارد عینک ایمنی ANSI Z87.1-2003 را در وب سایت موسسه استاندارد ملی آمریکا خریداری کنید.

به چه نوع لنزهای ایمنی در محل کار نیاز دارم؟

مسئول ایمنی شرکت شما باید تعیین کند که برای وظایف شغلی شما کدام سطح از حفاظت (تأثیر اساسی یا تأثیر زیاد) لازم است.

منبع: All About Vision

برخی از مشاغل مورد نیاز برای محافظت از ضربه در عینک چشم عبارتند از:

  • نجارها

  • لوله کش و لوله کشی

  • ماشین سازی

  • فرزندان

  • کارگران

برخی از فعالیت ها ممکن است به محافظ جانبی ، عینک یا محافظت کامل از صورت نیاز داشته باشند. کارفرمایان و افسران ایمنی برای کمک به تعیین مناسب ترین نوع عینک ایمنی برای موقعیت های مختلف شغلی باید از OSHA مشورت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر ، به بخش محافظت از چشم و صورت در وب سایت OSHA مراجعه کنید.

 

همچنین ، انجمن بین المللی تجهیزات ایمنی "راهنمای استفاده و انتخاب محافظت از چشم و صورت" را به عنوان همراهی با اساندارد ANSI Z87.1-2003 منتشر کرده است. می توانید این راهنما را از وب سایت سازمان خریداری کنید.

اگر به عنوان یک پیمانکار مستقل کار می کنید ، بهتر است فقط برای ایمنی بیشتر از عینک ایمنی استفاده کنید که در تمام ضربه از درجه بالایی برخوردار باشد.

عینک محافظ چشم

کدام عینک ایمنی برای استفاده در منزل بهتر است؟

همانند پیمانکاران مستقل ، برای محافظت حداکثر باید از قابهای ایمنی و لنزهای دارای درجه ضربه بالا استفاده کنید.

اگر به لنزهای طبی نیازی ندارید ، یا از لنزهای تماسی استفاده می کنید ، می توانید عینک ایمنی بدون نسخه را از اکثر فروشگاه های سخت افزار ، لوازم ساختمان و کالاهای ورزشی خریداری کنید.

این عینک های ایمنی معمولاً از پلی کربنات سبک برای راحتی استفاده می شوند و در قاب های جذاب بسته بندی شده در بسته بندی موجود هستند. برای داشتن بیشترین میزان حفاظت ، مدلهایی را انتخاب کنید که دارای درجه ضربه بالایی باشند. (به دنبال علامت "Z87 +" در قاب بگردید.)

اگر بیش از 40 سال سن داشته باشید و از پیرچشمی استفاده کنید ، برخی از مدل ها حتی با بخش خواندن دو کانونی در نیمه پایینی لنز موجود هستند.

اگر به عینک ایمنی با نسخه نیاز دارید ، باید این عینک را از چشم پزشک یا یک فروشگاه نوری با نسخه عینک معتبری که توسط یک متخصص مجاز مراقبت از چشم نوشته شده ، خریداری کنید. باز هم ، برای بهترین محافظت ، عینک ایمنی با درجه ضربه بالا را انتخاب کنید. (این لنزها دارای علامت تجاری سازنده و یک "+" خواهند بود. قاب در قسمت داخلی و جلوی معابد "Z87-2" علامت گذاری می شود.)

اگر 40 ساله هستید و یک عینک عینکی دو کانونی دارید ، لنزهای پیشرفته دارای درجه ایمنی برای کمک به شما در دیدن واضح در تمام فواصل بدون خطوط دو کانونی یا سه کانونی آزار دهنده در لنزها در دسترس هستند.

برای چمن زنی و استفاده از دستگاه برش برق یا سایر ابزارهای برقی ، قاب محافظ جانبی را انتخاب کنید تا از شما در برابر ذرات پرواز یا اجسام بزرگتر محافظت کند.

چه نوع عینک ایمنی برای ورزش بهتر است؟

همین توصیه ها برای عینک ایمنی برای مصارف خانگی در اینجا اعمال می شود. همچنین ، در نظر داشته باشید که یک نوار الاستیک را که به پشت شقیقه شما متصل است ، در هنگام ورزشهای فعال عینک ایمنی را روی سر خود نگه دارید.

برای ورزش ، از عینک های محافظ راحت و پر پوش مانند این ، از RecSpecs استفاده کنید.

برای شکار و تیراندازی ورزشی ، همیشه لنزهای ایمنی را انتخاب کنید که دارای درجه ضربه بالایی باشند. برای از بین بردن بازتاب های منحرف کننده ، یک فریم به سبک بسته بندی را با یک پوشش مات و غیر براق و لنزهایی با پوشش ضد انعکاس در نظر بگیرید.

قاب های ایمنی با الگوهای استتار نیز برای شکار موجود است. اگر به عینک ایمنی با نسخه نیاز دارید ، آن را بسازیدمطمئن باشید که آنها دارای محافظ های جانبی برای محافظت بیشتر از چشم هستند.

عینک محافظ چشم

برای شکار ، گلف و سایر ورزش هایی که به بینایی حاد نیاز دارند ، افزودن رنگ مخصوص ورزش را در نظر بگیرید. به عنوان مثال رنگ های کهربا یا زرد می توانند کنتراست را برای عکسبرداری افزایش دهند.

قلاب های ماهی یکی از دلایل عمده صدمات مربوط به چشم در ورزش است ، بنابراین برای ماهیگیری یک قاب بسته بندی و لنزهای ایمنی با رنگ پلاریزه را انتخاب کنید تا از سطح آب براق شود. از بین بردن تابش خیره کننده نه تنها به شما اجازه می دهد تا راحتتر به درون آب نگاه کنید ، بلکه باعث راحتی چشم شما می شود.

همچنین ، لنزهای فتوکرومیک را برای دید مطلوب و راحتی در تغییر شرایط نوری در فضای باز در نظر بگیرید. یک متخصص بینایی یا سایر متخصصان مراقبت از چشم می توانند به شما توصیه کنند که کدام رنگ ها برای فعالیت های خاص شما بهتر است.

اگر از پینت بال لذت می برید ، توجه داشته باشید که بازیکنانی که از محافظت چشم و سر مناسب برخوردار نیستند ، می توانند صدمات مهیب گلوله های پینت بال را که از اسلحه های پینت بال شلیک می شوند ، تحمل کنند. محافظ های سر برای پینت بال باید دارای محافظت از چشم و گوش باشند و این محافظ باید دارای درجه ایمنی ضربه بالا باشد. دلیل این امر این است که برخی از اسلحه ها قادرند گلوله های رنگ را با سرعتی بیش از 180 مایل در ساعت بدرقه کنند.

مهمترین قانون برای پینت بال این است که ، هرگز در حالی که بازی هنوز شروع نشده است ، هرگز از سر خود محافظت نکنید.





:: برچسب‌ها: عینک محافظ چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: